آمار خروج زائران ایرانی از مکه از مرز ۶۵ هزار نفر فراتر رفت

ستاد مکه مکرمه اعلام کرد که تاکنون بیش از ۶۵۰۴۶ نفر از زائران و عوامل کاروان های ایرانی از مکه مکرمه خارج شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، براساس تازه ترین آمارستاد مکه مکرمه با خروج  ۶۵۰۴۶ نفر از زائران و عوامل کاروان های ایرانی از این شهر ، تعداد حجاج کشورمان تا بامداد امروز در جوار بیت الله الحرام بیش از ۲۲۶۰۰ نفر اعلام شد.

آقای غلامرضا رضایی رئیس ستاد عملیات حج ۱۴۰۳ در این باره گفت: تا بامداد امروز شنبه(۱۶ تیر)  جمع زائران و عوامل اعزامی به ایران به ۵۳۱۲۱ نفر رسید  که به ترتیب ۴۰۱۴۳ و ۱۲۹۷۸ نفر از فرودگاههای مدینه و جده راهی ایستگاههای پروازی در میهن مان شدند.

بگفته وی جمع زائران و عوامل باقیمانده در عربستان تا بامداد امروز بیش از ۳۳۱۶۰ نفر است که ۱۰۵۵۹ نفر از آنها  زائر مدینه بعد در قالب ۷۵ کاروان هستند که برای زیارت بارگاه نبی مکرم اسلام وائمه بقیع به شهر پیامبر منتقل شده اند.

وی افزود: تا بامداد امروزاز مجموع ۳۸۱ کاروان اعزام شده به ایران ۲۸۷ کاروان از مدینه و ۹۴ کاروان از جده بوده است.

بگفته رئیس ستاد عملیات حج ۱۴۰۳ بیش از ۶۰ درصد از زائران و عوامل کاروان ها تا بامداد امروز به ایران اعزام شده و کمتر از ۴۰ درصد هم در عربستان حضور دارند.

وی در پایان افزود: بحمدالله روند خدمت رسانی به زائران در حوزه های مخنلف به صورت عادی در حال انجام است و پروازهای بازگشت حجاج که ازطریق دو فرودگاه مدینه و جده از یکم تیرماه آغاز شده است در اوایل ماه محرم پایان می یابد.

گفتنی است در حج ۱۴۰۳ بیش از ۸۷ هزار و ۶۰۰ نفر از هموطنان کشورمان از ایستگاههای مختلف پروازی عازم سرزمین وحی شدند.

کد خبر 1771513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha