آغاز شصت و هفتمین دوره آموزش زبان فارسی در لاذقیه

شصت و هفتمین دوره آموزش زبان فارسی در مرکز آموزش زبان فارسی لاذقیه آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، آیین افتتاحیه شصت و هفتمین دوره آموزش زبان فارسی با حضور علیرضا فدوی، وابسته فرهنگی کشورمان و نماینده بنیاد سعدی در لاذقیه، فراگیران دوره‌های قبل، داوطلبان جدید و اساتید زبان فارسی در مرکز آموزش زبان فارسی لاذقیه برگزار شد.

فدوی، مسئول خانه فرهنگ کشورمان و نماینده بنیاد سعدی در لاذقیه، آموزش زبان جدید را پنجره‌ای به دنیای شگفت‌انگیز سایر تمدن‌ها و فرهنگ‌ها توصیف کرد و لازمه آشنایی با تمدن عظیم فارسی و اسلامی کشورمان را یادگیری زبان شیرین فارسی دانست به ویژه اینکه به علت اشتراک الفبا و بسیاری از واژه‌ها، برای عرب زبانان بسیار سهل‌تر و دست‌یافتنی تر از دیگر اقوام است.

وابسته فرهنگی کشورمان با اشاره به جایگاه زبان فارسی به عنوان دومین زبان عالم اسلام، اظهار داشت: فرهنگ ایرانی دریایی از معارف عمیق انسانی و اسلامی است که غور در آن نیاز به تسلط به زبان فارسی دارد.

وی تأکید کرد: توسعه آموزش زبان فارسی به عنوان سرلوحه فعالیت‌های فرهنگی مرکز فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لاذقیه و سایر شهرهای ساحلی کشور دوست و برادر سوریه قرار دارد و ما در این مرکز علاوه بر برگزاری کلاس‌های آموزشی، فراگیران را با اجرای برنامه‌های جنبی مانند نمایش فیلم، توسعه شبکه‌های ارتباط جمعی مجازی بین فارسی‌آموزان، برگزاری سلسه نشست‌های آشنایی با داستان‌ها و ادبیات معاصر ایران و آشنایی با مفاخر ادب و هنر ایرانی و برگزاری اردوهای آموزشی، یاری و همراهی می‌کنیم.

در ادامه، سه تن از مدرسین خانه فرهنگ که همگی فارغ التحصیل مقطع دکتری از ایران و از اساتید دانشگاه‌ تشرین لاذقیه می‌باشند به ایراد سخنانی کوتاه در اهمیت یادگیری زبان فارسی، پیوندهای مستحکم دو زبان عربی و فارسی و روش و اسلوب آموزشی بنیاد سعدی ایراد کردند.

همچنین در فواصل زمانی متعدد این مراسم فیلم‌های کوتاهی از جاذبه‌های غنی گردشگری، علمی و تمدنی کشورمان به نمایش درآمد.

دوره‌های آموزش زبان فارسی در لاذقیه در دوازده سطح از مقدماتی تا فوق میانی بر اساس شیوه آموزشی بنیاد سعدی در محل خانه فرهنگ کشورمان، اتاق ایران در دانشگاه تشرین برگزار می‌شوند و در این دوره بیش از هشتاد فارسی آموز در ۹ کلاس و ۷ سطح مشغول تحصیل شدند.

آغاز شصت و هفتمین دوره آموزش زبان فارسی در لاذقیه

آغاز شصت و هفتمین دوره آموزش زبان فارسی در لاذقیه

آغاز شصت و هفتمین دوره آموزش زبان فارسی در لاذقیه

کد خبر 1771514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha