محرم، فرصت مناسبی برای تامل در مضامین ارزشمند زیارت عاشورا است

به گفته آیت الله خاتمی، زیارت عاشورا حاوی مضامین عمیق و ارزشمندی است که با استفاده از فرصت ایام محرم می‌توان در این مضامین تامل و تفکر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی امروز در همایش طلایه‌داران تبلیغ به مضامین ارزشمند زیارت عاشورا اشاره کرد و گفت: نباید زیارت عاشورا را محدود به حاجت گرفتن از آن کنیم، بلکه باید هر سال مطالعه کافی در این مورد داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان بر ضرورت مرور عمیق وصیت‌نامه سید و سالار شهیدان تاکید کرد و گفت: این وصیت‌نامه محدود به زمان نبوده و هنوز هم کاربردی و به روز است که باید با مطالعه کافی بر روی آن، بتوانیم این ماه عزیز را پرفیض‌تر آغاز کنیم.

امام جمعه زنجان به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اهتمام به تبلیغ دین در عصر حاضر تاکید کرد و گفت: به فرموده رهبر فرزانه انقلاب، ظرفیت تبلیغ در کشور بسیار بالا است. امروز نگاه رایج در حوزه‌های علمیه این است که تبلیغ در مرتبه دوم قرار دارد ولی ما باید از این نگاه عبور کرده و بگوییم تبلیغ مرتبه و وظیفه اول ما است؛ چرا که هدف دین نیز همین است.

آیت الله خاتمی ادامه داد: امروز شاهد جنابات رژیم صهیونیستی در غزه هستیم و هفتاد درصد شهدای غزه را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند و این در حالی است که سناتورهای آمریکایی اذعان می‌کنند که هنوز نسل‌کشی در غزه برای ما ثابت نشده و خروجی بخش‌نامه آن‌ها نیز محدود به صدور مجوز دارو به این منطقه است، در واقع شعاع حقوق بشر آمریکایی تا همین حد است.

وی با تاکید بر اینکه امروز صدور انقلاب اسلامی در جهان را به عینه مشاهده می‌کنیم، تصریح کرد: نمونه بارز آن، دستگیری اساتید و دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا به خاطر ایستادگی در برابر نسل‌کشی در غزه است.

آیت الله خاتمی اضافه کرد: حشدالشعبی، حزب‌الله لبنان و سایر گروه‌های مقاومت در منطقه حاصل تفکر انقلاب اسلامی و از همه مهم‌تر به برکت عاشورا است.

کد خبر 1771544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha