عزاداران حسینی با شعار «آزادگان عالم در خیمه حسین» به استقبال محرم می‌روند

حجت الاسلام یوسفی شعار امسال محرم را «آزادگان عالم در خیمه حسین» اعلام کرد و گفت: این شعار مفهوم بسیار عمیقی داشته و برگرفته از مفاهیم وزین عاشورا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حجت‌الاسلام علی یوسفی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان امروز در همایش طلایه‌داران تبلیغ ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام محرم، گفت: ایام محرم، ایام انسان‌ساز است.

وی با یادآوری اینکه مکتب امام حسین(ع)، مکتبی است که در طول تاریخ کار خود را در زمینه تربیت انسان‌ها انجام داده است، تصریح کرد: امروز می‌بینیم بعد از گذشت ۱۴۰۰ سال کماکان فروزان و روشن و حتی روشن‌تر از گذشته، نه صرفاً در بین شیعیان، بلکه در بین همه آزادی‌خواهان جهان متبلور شده و همه کم‌کم با این مکتب آشنا می‌شوند و بر اساس رهنمودها و آموزه‌های این مکتب پیش می‌روند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: در روزهای آغازین ایام تبلیغ محرم قرار داریم و علمای تبلیغ این رسالت را در دوش خود دیده‌اند و می‌دانند که این مکتب را باید قوی‌تر از گذشته به ویژه در بین نسل جوان تبلیغ کنند.

حجت الاسلام یوسفی ادامه داد: واقعه عاشورا صرفاً یک واقعه تاریخی و محدود به یک بستر زمانی نیست بلکه آن را یک واقعه ساری و جاری می‌دانیم و نتایج آن را باید در زندگی دنیوی ببینیم و نیز آنچه که امروز در جهان اتفاق می‌افتد، باید با الگوگیری از این مکتب با آن مواجه شویم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان اضافه کرد: شعار امسال در بحث محرم «آزادگان عالم در خیمه حسین» بوده و این شعار مفهوم بسیار عمیقی داشته و برگرفته از مفاهیم وزین عاشورا است.

وی خاطرنشان کرد: این نشان‌دهنده آن است که انسان‌های آزاده‌ای که فطرتاً پاک هستند، فهمی از این فرهنگ خواهند داشت و زیر این خیمه قرار خواهند گرفت و اتفاقاتی که امروز در دنیا به ویژه غزه رخ می‌دهد، این موضوع را تأیید می‌کند و این مظلومان با شعار «یا حسین» به مصاف ظالمان می‌روند.

کد خبر 1771562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha