ویژه برنامه‌های دهه اول محرم در مسجد مقدس جمکران

معاون فرهنگی آستان مقدس جمکران مراسم و برنامه های این مکان مقدس در ایام دهه اول ماه محرم را تشریح کرد و گفت:در دهه اول محرم پس از اقامه نماز ظهر و عصر نیز مراسم سخنرانی و عزاداری برقرار و ندبه های این ایام نیز در فراغ لثارات الحسین ندبه های ویژه ای خواهد بود.

 خبرگزاری شبستان، گروه دین و اندیشه، حجت الاسلام «محمد باقر ولدان»، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن محرم حسینی به محضر امام زمان(عج)، رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید و همه شیعیان و دلدادگان حسینی، اظهار کرد: تلاش کردیم در برنامه ریزی ها، بین معرفت حسینی و گفتمان مهدوی ارتباط برقرار کنیم و بر این مبنا سلسله مباحثی را تحت عنوان «از ظهر عاشورای حسینی تا عصر ظهور مهدوی» به عنوان مبنای مهندسی پیام خود قرار دادیم.

معاون فرهنگی آستان مقدس مسجد جمکران با تاکید بر اینکه زیارت ناحیه مقدسه مبنای سوگواری در این مکان مقدس قرار گرفته است، گفت: مراسم دهه اول ماه محرم از روز شنبه بعد از اقامه نماز مغرب و عشا با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی و مداحی محمد جواد احمدی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در دهه اول محرم پس از اقامه نماز ظهر و عصر نیز مراسم سخنرانی و عزاداری برقرار خواهد بود و ندبه های این ایام نیز در فراغ لثارات الحسین ندبه های ویژه ای خواهد بود.

ولدان با اشاره به اینکه در شب عاشورای حسینی مراسم احیای قرآنی به یاد یاران امام حسین (ع) در دشت کربلا برگزار خواهد شد، ابراز کرد: تمام برنامه ها در این ایام رنگ و بوی امام حسینی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه مراسم شیرخوارگان حسینی نیز امسال در نخستین جمعه ماه محرم با نگاهی جامع تر و با شکلی ویژه در شبستان کربلا برپا خواهد شد، خاطرنشان کرد: در روز عاشورای حسینی اجتماع بزرگ عزاداران حسینی در این مکان مقدس برپا خواهد شد و عصر عاشورا نیز زیارت ناحیه مقدسه قرائت خواهد شد

کد خبر 1771593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha