بقاع متبرکه مهیای اقامه عزای حسینی

جهان اسلامی گفت:بقاع متبرکه و شاخص امامزادگان مهیای اقامه عزای حسینی در ایام محرم و صفر هستند.

جهان اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: بقاع متبرکه و شاخص امامزادگان مهیای اقامه عزای حسینی در ایام محرم و صفر هستند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه جیرفت افزود: در آستانه ورود به ماه محرم ماه عزای سرور و سالار شهیدان صحن مطهر امامزاده سلطان سید احمد ساردوئیه سیاه پوش می شود.
وی بیان کرد: همچنین در آستانه ورود به این ماه حزن و اندوه مراسم تعویض پرچم بقاع متبرکه شاخص از جمله بقعه متبرکه امامزاده سلطان سید احمد ساردوئیه با بیرق عزای سیدالشهداء (ع) برگزار می شود.
اسلامی اظهار کرد: ویژه برنامه سوگواره بصیرت عاشورایی ۱۷ تیرماه در بقاع متبرکه و شاخص اجرا خواهد شد و همچنین در دهه اول محرم دسته های سینه زنی در بقاع متبرکه حضور می یابند و به عزاداری می پردازند.
رییس اداره اوقاف و امور خیریه جیرفت ادامه داد: در دهه اول ماه محرم و دهه پایانی ماه صفر روزانه مراسم عزاداری همراه با سخنرانی و مدیحه سرایی در بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص برگزار می شود.
وی خاطرنشان کرد: امسال نیز همچون سال های گذشته همایش نوجوانان حسینی تحت عنوان احلی من العسل به یاد قاسم ابن الحسن (ع) و با هدف آشنایی با حماسه عاشورا برگزار می شود.
اسلامی بیان کرد: مراسم شیرخوارگان حسینی امسال ۲۲ تیرماه ساعت ۹ صبح در بقاع متبرکه و شاخص امامزادگان برگزار می شود و همچنین مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی همراه با عزاداری، سخنرانی و اقامه نماز ظهر به میزبانی بقاع متبرکه شاخص برگزار خواهد شد.
رییس اداره اوقاف و امور خیریه جیرفت ابراز کرد: مراسم رهروان زینبی ویژه بانوان است که امسال چهارشنبه ۲۷ تیرماه برگزار می شود امسال نیز همچون سال های گذشته همزمان با سالروز شهادت امام سجاد (ع) مراسم سوگواری همراه با سخنرانی و نوحه خوانی اقامه خواهد شد.
وی یادآور شد: خیمه های معرفتی نیز امسال در ایام محرم در بقاع متبرکه شاخص برپا خواهد شد و در این راستا یک مبلغ دینی پاسخگوی سوالات شرعی و شبهات خواهد بود.

کد خبر 1771594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha