سوگواره بصیرت عاشورایی در ۴۵ بقعه شاخص گلستان برگزار می شود

حجت الاسلام مهدیان گفت: ویژه برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی در ۴۵ بقعه شاخص استان گلستان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، حجت الاسلام حسین مهدیان در جمع خبرنگاران گفت: همزمان با فرا رسیدن ماه محرم، سازمان اوقاف همچون سال های گذشته اقدام «سوگواره بصیرت عاشورایی» را در بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص برگزار می کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان افزود: سوگواره بصیرت عاشورایی از (۱۷ تیر تا ۱۴ شهریور) مطابق با اول محرم لغایت آخر صفر در امامزادگان و بقاع متبرکه استان برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد موقوفات استان با نیات مذهبی و سوگواری حسینی ثبت شده اند، گفت: در این ایام برنامه هایی همچون؛ همایش احلی من العسل ویژه دانش‌آموزان و نوجوانان حسینی با هدف آشنایی نوجوانان با فرهنگ عاشورا، همایش رهروان زینبی ویژه بانوان با هدف تبیین سیره و شخصیت حضرت زینب(س)، تشریح خطبه آن حضرت در کوفه، برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی، اقامه نماز جماعت به ویژه در عاشورا و تاسوعا در بقاع متبرکه برگزار می شود.

حجت الاسلام مهدیان، میزبانی از عزداران و دستجات عزاداری، راه اندازی کاروان عزاداری و هیئت نوجوانان عاشورایی، سخنرانی و عزاداری با همکاری هیئات در بقاع متبرکه، برپایی خیمه های معرفت با حضور مبلغین اعزامی و پخش آنلاین مراسم های شاخص از رسانه ملی، استانی و مجازی را از دیگر برنامه های سوگواره بصیرت عاشورایی برشمرد.

وی افزود: در این ایام بیش از ۶۰ مبلغ روحانی به منظور اجرای فعالیت‌های مذهبی و تبیین شعائر دینی به نقاط مختلف شهری و روستایی استان اعزام می‌شوند.

کد خبر 1771656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha