ثبت نام متقاضیان زیارت اربعین در خراسان جنوبی آغاز شد

علمی از آغاز ثبت نام متقاضیان شرکت در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی علیه‌السلام در سامانه سماح خبر داد.

عبدالله علمی- جانشین مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی با اشاره به آغاز ثبت نام متقاضیان اربعین در سامانه سماح اظهار کرد: ثبت نام از امروز مصادف با اولین روز محرم ساعت ۱۰ آغاز شده است.

وی افزود: متقاضیان پس از ورود به سامانه samah.haj.ir می توانند با انتخاب بسته بیمه ای مورد نظر و پرداخت حق بیمه، خود را تحت پوشش خدمات بیمه قرار دهند و بنا به مصوبه ستاد مرکزی اربعین همه زائران باید تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

جانشین مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی یادآور شد: متقاضیان علاوه بر پرداخت مبلغ ۲۰ هزار تومان به منظور جبران هزینه های ارائه خدمات درمانی کمیته امداد و نجات جمعیت هلال احمر، می بایست خود را در قالب سه بسته متنوع با پوشش های مالی متفاوت ۸۰، ۹۰ و ۱۰۰ هزار تومان بیمه کرده و با پرداخت هزینه مربوطه ثبت نام خود را در سامانه سماح تکمیل و کد رهگیری دریافت کنند.

علمی تأکید کرد: خروج از مرز به قصد زیارت اربعین مشروط به داشتن گذرنامه معتبر است و زائران باید قبل از شروع ثبت نام، تاریخ رفت و برگشت، نوع وسیله نقلیه جهت عزیمت تا مرزخروجی و مرز ورودی خود را تعیین کنند.

وی با بیان اینکه اربعین سال ۱۴۰۲ بیش از ۴۰ هزار نفر در سامانه ثبت نام و به کربلای معلی مشرف شدند، یادآور شد:سال گذشته ۴۳ هزار و ۹۰۳ نفر در سامانه ثبت نام کردند که از این تعداد ثبت نام ۴۰ هزار و ۵۷۲ نفر قطعی شد و به کربلا مشرف شدند.

وی گفت: سال گذشته ۲۴ هزار و ۴۲۱ نفر با خودروی شخصی، ۱۲ هزار و ۹۳۹ نفر با اتوبوس، ۹۵۵ نفر با تاکسی، ۶۰۸ نفر با قطار، ۳۱۷ نفر با هواپیما و مابقی با ون و... وارد مرز عراق شدند.

به گفته وی سال گذشته ۳۷ هزار و ۶۸۳ نفر از مرز مهران، هزار و ۴۳۱ نفر مرز چزابه، ۵۴۱ نفر مرز خسروی، ۴۳۸ نفر مرز شلمچه، ۳۱۷ نفر هوایی و مابقی از دیگر مرزها وارد کشور عراق شدند.

کد خبر 1771722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha