طلاب زبان گویای مکتب امام حسین(ع) در سطح بین‌الملل باشند 

آیت الله دژکام نهضت امام حسین(ع) را پرنفوذترین پیام شیعی دانست و گفت: طلاب و روحانیون با فراگیری زبان های خارجی، زبان گویای مکتب امام حسین(ع) در سطح بین الملل باشند. 

به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، آیت الله لطف الله دژکام امروز(یکشنبه ۱۷ تیر) اولین مدرسه رسمی زبان و مهارت های بین المللی حوزه علمیه فارس، گفت: خدا را شاکر هستیم که حرکت رو به جلوی ملت و کشور اسلامی ما در جهات مختلف به صورت مستمر ادامه دارد و امروز شاهد هستیم که مدرسه زبان و مهارت های بین المللی حوزه علمیه فارس راه اندازی می شود. 

وی افزود: در شیراز مدرسه با تاریخ بیش از ۷۰۰ سال داریم و در شهرهای استان فارس نیز همین گونه است و مدرسه سعیدیه ارسنجان یا مدرسه زمانیه جهرم با تاریخ بیش از ۴۰۰ سال وجود دارند اما به یاد داریم روزی که مدرسه های عموم شهرهای ما از جمله شیراز تعطیل بودند، در سال ۵۷ همه تعطیل شده بود و کسی به عنوان حوزه و طلبه وجود نداشت و الحمدالله تحولات خوب پس از انقلاب اسلامی کار ما را به اینجا رسانده است که یک جمع بانشاط جوان حوزوی در مدرسه خاتم هستند و مدرسه بین الملل خود را افتتاح کردند و قدم در راه تبلیغ در سطح بین الملل گذاشتند. 

امام جمعه شیراز بیان کرد: طبیعتا به واسطه داشتن پیام های بسیار تاثیرگذار در فرهنگ و معارف خودمان اگر مهارت انتقال این پیام را پیدا کنیم دنیا استقبال خوبی خواهد کرد همانگونه که فرمودند "فَإِنَّ النّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحاسِنَ کَلامِنا لاَتَّبَعُونا"، حرف ما را به مردم برسانید که اگر مردم بدانند حرف اهل بیت چیست همراهی و تبعیت می کنند ولی در این جهت ضعیف بودیم و نظام جمهوری اسلامی این زمینه ها را فراهم می کند. 

وی ادامه داد: گاهی جوان ترهایی که تقید دینی آنها مایه امیدواری است یک صحنه می بینند که خلافی رخ داده است و مطمئنا باید جلوی آن گرفته شود اما طوری صحبت می کنند که گویی هیچ کاری انجام نشده است؛ خیر، پس از انقلاب کار بزرگی در کشور انجام شده و شیطان ضربه خورده است و تلاش می کند تا مردم و کشور ما را درگیر کند تا ناامید شویم. 

دژکام اضافه کرد: مسلما این مسیری را که شروع کرده ایم به حسب وعده الهی و وعده پیامبر گرامی ایرانی ها ادامه می دهند و به مقصد می رسانند و این موضوع را دلگرم پیگیری کنید. 

به گفته وی، در این ایام عزای امام حسین(ع) که شاید پرنفوذترین پیام شیعی هم بحث نهضت امام حسین(ع) است توسلات خود را به حضرت داشته باشید تا کمک به شما دهد و زبان گویای در سطح بین الملل مکتب امام حسین(ع) باشید. 

امام جمعه شیراز گفت: نکته بعدی این است که زبان شما باید در اوج باشد و اگر امروز روی فارسی سرایی و فارسی گویی کار نکنید خیانت است، امروز در مدارس و دانشگاه های هند زبان فارسی به عنوان زبان دوم قابل انتخاب است یا در لبنان کتاب به زبان فارسی می نویسند و نام آن را شیراز می گذارند.  

به گفته وی، شما در جایی با یک پشتوانه بسیار قوی هستید که هم از حیث شکل که گفتار سعدی تراز سخن فارسی بوده و هست و هم از نظر محتوا که شما گنجینه قرآن و حدیث اهل بیت(ع) را به همراه دارید، البته متاسفانه در یک دوره ۳۰۰ ساله ما را زمین گیر کردند پس یک "یاعلی" بگویید و از زمین بلند شوید که کار بسیار داریم و می خواهیم حرف اهل بیت(ع) را به گوش جهانیان برسانیم و این کار نیاز است و می خواهیم به فرموده رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم جهان را آماده طلوع خورشید وجود امام زمان(عج) کنیم و این کار شما سربازان امام زمان(عج) است و اگر می گوییم درس بخوانید، زبان فرا گیرید و تهذیب داشته باشید برای همین است و یک مورد دیگر اضافه کنید که به درگاه الهی اظهار تقصیر داشته باشید. 

دژکام گفت: اگر زبان یاد گرفتیم خدایی نکرده مغرور نشویم و باورمان باشد دست بالای دست بسیار است و او که علیم و فوق کل ذی علم است را بپرستیم و به داناتر از خودمان احترام بگذاریم و به آن که نمی داند شفقت داشته باشیم نه اینکه تحقیرش کنیم و احترام و محبت کنیم تا جذب شوند.

کد خبر 1771742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha