گروه‌های تعزیه‌خوانی نیازمند ساماندهی است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون گفت: گروه‌های تعزیه‌خوانی نیازمند ساماندهی و نظارت و همچنین تقویت عملکرد برای انتقال فرهنگ عاشورا است.

«علی معینی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با اشاره به فعالیت گسترده تعزیه‌خوانی در مناطق مختلف اظهارداشت: یکی از چالش‌های جدی هنرهای نمایشی و تعزیه خوانی نبود ساماندهی مناسب و نظارت بر فعالیت این گروه ها است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون افزود: ساماندهی و نظارت بر فعالیت این گروه‌ها در کاهش مشکلات و معضلات فرهنگی و ورود شبه و انحراف نقش داشته و اقبال عمومی برای حضور در این چنین برنامه‌ها و یا مشاهده آن افزایش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به ضرورت ساماندهی و نظارت بر گروه‌های تعزیه‌خوانی، تصریح‌کرد: نظارت و تقویت عملکرد این گروه ها برای ترویج فرهنگ عاشورا از زبان هنر نیاز است اما باید ساز و کارآن تعریف شود.

معینی با بیان اینکه گروه ها به صورت سنتی فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: آموزش هنری و محتوای به تقویت کار آنان کمک کرده و از انحراف در اجرای کار جلوگیری می کند.

وی با بیان اینکه ساماندهی گروه های تعزیه در تیران و کرون تا حدی انجام شده، یادآورشد: جلسات هماهنگی با آنان برگزاری و بر ضرورت قانونمداری و تامین محتوای مناسب تاکید شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون اضافه کرد: فعالیت گروه های تعزیه و زمان اجرای آن باید با اخذ مجوز از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه باشد.

کد خبر 1771786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha