احداث ۲۳ مجتمع بین‌راهی با محوریت نمازخانه

مدیر موسسه بنیاد کرامت با بیان اینکه در حال حاضر آستان قدس رضوی ۲۳ مجتمع بین راهی با محوریت نمازخانه و متناسب با نیاز زوار ساخته است، گفت: با این وجود تفاوت خدمات در این مجتمع‌ها نسبت به دیگر مجتمع‌های بین راهی کاملا مشهود است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از ستاد اقامه نماز، جلسه مشترک ستاد اقامه نماز، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و آستان قدس رضوی با حضور قائم مقام معاونین و مدیران ستاد اقامه نماز، در روز یکشنبه هفدهم تیرماه برگزار شد.

سید احمد زرهانی، قائم مقام ستاد اقامه نماز با اشاره به اینکه آستان قدس رضوی امکانات خوبی از حیث معنوی دارد، گفت‌: شکل گیری تمدن نوین اسلامی حرم امام رضا(ع) است؛ از لحاظ موقعیت قدسی مرقد مطهر و به حیث جغرافیایی در مرکز خراسان و نقطه تمدن ایران است.

وی بر ضرورت استفاده از این موقعیت معنوی آستان قدس برای ترویج معارف نماز تاکید کرد و گفت: امسال اجلاس انقلاب اسلامی و مهدویت را با همکاری آستان در مشهد برگزار خواهیم کرد و امیدواریم دامنه همکاری ما با آستان قدس رضوی وسیع تر شود.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی با بهره گیری از تمام امکانات تصریح کرد: لازم است تا ما هم از تمام امکانات برای ترویج آموزه های دینی و قرآنی استفاده کنیم.

زرهانی به تفاهم نامه سه جانبه ستاد اقامه نماز، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و آستان قدس رضوی اشاره کرد و گفت: براساس این تفاهم نامه از خدمات ستاد اقامه نماز در زمینه آموزش، پشتیبانی و نظارت و خدمات سازمان راهداری برای نظارت بر نمازخانه های بین راهی و خدمات آستان قدس رضوی برای ساخت نمازخانه استفاده شود.

قائم مقام ستاد اقامه نماز ادامه داد: ستاد اقامه نماز می تواند خدمات فرهنگی از جمله کتاب های چاپ شده با موضوعات نماز و سیره امام رضا(ع) در معرض استفاده افراد قرار دهد. مجموعه ای از کتاب های ۱۴ معصوم(ع) در ستاد اقامه نماز موجود است که می توانیم در اختیار آستان قدس رضوی قرار دهیم.

به گفته زرهانی، زائران امام رضا(ع) مستعدترین افراد برای فهم دین هستند و ستاد اقامه نماز آمادگی دارد تا خدمات فرهنگی را در نمازخانه ها و اجتماع زائران در دسترس مردم قرار دهد. ستاد اقامه نماز ۷۰۰ جلد کتاب در حوزه قرآن، نماز و معنویت تالیف و منتشر کرده است.

مدیر موسسه بنیاد کرامت نیز در سخنانی با اشاره به اینکه در آستان قدس رضوی کارهای خوبی برای اقامه نماز در مسیر جاده ها و مجتمع ها با هدف اقامه نماز و رفاه زائران انجام شده است، گفت: در حال حاضر آستان قدس رضوی ۲۳ مجتمع بین راهی با محوریت نمازخانه و متناسب با نیاز زوار ساخته است ولی تفاوت خدمات در این مجتمع ها نسبت به دیگر مجتمع های بین راهی کاملا مشهود است.

موهبتی با یادآوری اینکه اخیرا تولیت آستان قدس رضوی ۲ هزار میلیارد تومان برای تکمیل مجتمع های بین راهی اختصاص داده است، گفت: برای بهره برداری از این مجتمع ها نیازمند هماهنگی بین دستگاهی هستیم.

وی ادامه داد: تنها ساخت نمازخانه های بین راهی کافی نیست باید نظارت بر این نمازخانه ها و رسیدگی به بهداشت سرویس های بهداشتی در طول سال انجام شود.

موهبتی گفت: در هفت مجتمع بین راهی نماز جماعت با حضور روحانی مستقر برپا می شود که لازم است به دیگر مجتمع ها تسری پیدا کند.

کد خبر 1771811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha