سید حسن نصرالله: ما در قلب  «طوفان الاقصی»در غزه هستیم

سید حسن نصرالله در سخنانی به مناسبت دهه اول محرم الحرام تاکید کرد که عاشورای امسال متفاوت از سال‌های گذشته است و ما در قلب طوفان الاقصی در غزه و در جبهه جنوبی لبنان هستیم و تقریبا هر روز شهید و مجروح داریم.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از العهد، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان شب گذشته در سخنانی به مناسب مراسم عاشورایی که در منطقه ضاحیه واقع در جنوب لبنان برگزار شده است، گفت: عاشورای امسال در فضایی متفاوت از سال‌های گذشته برگزار می‌شود. ما در قلب طوفان الاقصی در غزه و در جبهه جنوبی لبنان هستیم و تقریبا هر روز شهید و مجروح داریم.

وی افزود: فضای جنگ و پیامدهای آن، درهای همه احتمالات را باز می‌کند و ما باید  در سطح روحی، روانی و ذهنی خود را احیا کنیم. ما در قلب واقعه کربلا هستیم.

سید حسن نصرالله در ادامه اظهار کرد: در این فضا، مانند سال‌های گذشته به مدت  ۱۰ شب به برگزاری مراسم سوگواری عاشورایی می‌پردازیم و این در حالی است که در این شب‌ها که مجالس عاشورایی برگزار می‌شود، فضای جنگ بر ما سایه افکنده است.

وی ادامه داد: امروز کربلا را در حالی یاد می‌کنیم و از شهدا و حضرت عباس(ع) صحبت می‌کنیم که مجروحان خود را تقدیم می‌کنیم و احیای مراسم عاشورای امسال آثار معنوی بسیاری بر ما دارد.

سید حسن نصرالله با بیان اینکه سال گذشته مراسم عاشورا در سطح مجالس و حضور مردم بسیار عالی بود و من در پایان سال گذشته گفتم که شاید قدرتمندترین، فعال‌ترین و مؤثرترین مراسم در تاریخ لبنان بوده است. حضور گسترده در سال گذشته به لطف خدا بود و قلب مردم را به این سمت هدایت کرد، گویی ما برای این سطح از موضع و تصمیمی که در لبنان گرفتیم، یعنی گشودن جبهه با حمایت دشمن آماده می شدیم. غزه و موقعیت ما محکم و حضور ما قوی بود.

سید نصرالله تأکید کرد: بین «اسرائیل» و تجاوزات آن به منطقه و ظلم به مردم فلسطین، حقی روشن و واضح به نام فلسطین بر اساس موازین حقوق بین‌الملل و انسانیت وجود دارد باطل نامش «اسرائیل» است.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: مسئولیت ما حمایت از حقیقت است و وقتی به سوی حمایت از حقیقت می رویم، سروصدا، هیاهو، ناامیدی و تحقیر می‌شنویم و این امر بازتاب سیاسی خواهد داشت و شهدای عزیز را تقدیم می‌کنیم و خانه هایمان ویران می‌شود و ما به همه اینها می گوییم: «آیا ما در حقیقت نیستیم و اصلاً یک لحظه هم عقب نشینی نمی‌کنیم».

وی در ادامه با اشاره به اینکه در چند سال گذشته پدیده اطعام برای امام حسین(ع) افزایش یافته است، گفت: با وجود شرایط سخت معیشتی مردم برای امام حسین(ع) نذری می‌دهند و امیدوارم این پدیده تداوم داشته باشد و رشد کند. ما از نذری دهندگان و شهرداری‌ها می‌خواهیم در این ایام، نظافت را رعایت کنند و شروط بهداشتی را رعایت کنند و اسراف نکنند.

سید نصرالله از خداوند منان خواست تا سال جدید هجری را با رسیدن به امیدها و پایان دردها توفیق دهد و مجاهدان و صبوران و استواران را پیروزی فوری عنایت فرماید.

کد خبر 1771820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha