تابستان بانشاط در کانون‌های مساجد میاندوآب

دو کانون فرهنگی و هنری مهدیه نور و آیت الله خامنه‌ای در شهرستان میاندوآب با همکاری هم توانسته‌اند فعالیت های خوبی را در حوزه کودکان و نوجوانان رقم بزنند و مسجد را کانون نشاط تابستانی کنند.

خبرگزاری شبستان- آذربایجان‌غربی: مساجد از روزگاران گذشته علاوه بر ایفای نقش اصلی خود به عنوان محلی برای عبادت و نیایش، مهمترین مکان برای توسعه و اشاعه فعالیت های اجتماعی و فرهنگی، تربیت و پرورش روح و استعداد های نسل جوان و نوجوان بوده است.

مساجد با ایجاد پیوستگی در ایفای نقش های خود در حوزه های مختلف مذهبی، اجتماعی و فرهنگی به مکانی برای حضور و شرکت جوانان، نوجوانان و کودکان در فصل تابستان و اوقات فراغت شده است. 

دو کانون فرهنگی و هنری مهدیه نور و آیت الله خامنه‌ای در شهرستان میاندوآب با همکاری هم توانستند فعالیت های خوبی را در حوزه کودکان و نوجوانان رقم بزنند. این دو کانون فرهنگی و هنری چهار سالی است که با هم مشارکت فعالیت می کنند و به گفته خودشان خیلی موفق تر از سال های قبل هستند.

همبستگی دو کانون مسجدی، عامل اصلی جذب کودکان در میاندوآب

لیلا احمدنژاد، مدیر کانون فرهنگی و هنری آیت الله خامنه ای میاندوآب در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی گفت: من و خانم آقا کریمی، مدیر کانون فرهنگی و هنری مهدیه نور، هر دو فرهنگی هستیم نزدیک دو دهه است که با کودکان و نوجوانان در مدارس بودیم و به همین دلیل راه ارتباط کلامی خوبی برای جذب کودکان داریم و با این قشر ساعت‌ها در مورد سرود تئاتر و نمایش و حتی ماه محرم برای  تزئین دکور، فضا و اجرای مراسمات ایده می‌گیریم و به نظر کودکان در این کانون بها می‌دهیم.

وی افزود: مهم ترین هدف ما در کانون برای بچه مسجدی ها این است که با وجود هجمه‌های فرهنگی غربی و ایجاد تفکرات غلط در بین کوکان و نوجوانان برخود وظیفه می‌بینیم در مسجد به‌عنوان سنگر و خانه دوم و امن فرزندانمان  از بعد تربیتی،فرهنگی و اعتقادی با بیان ساده و کودکانه با اهل بیت(ع) و باورها و اعتقادات‌ها  اشنا کنیم و همچنین این روزها که پدران و مادران به دلایل مختلف و مشکلات معیشتی و کم حوصلگی حضورشان در کنار کودکان و نوجوانان کم رنگ شده و فرزندان ما گاها از سبک زندگی اسلامی دور شده‌اند و در این راستا واقعا نیاز به مشاوران، مربیان و مدیران دلسوز در این زمینه ها دارند.

احمدنژاد با بیان اینکه فضای مجازی، تبلیغات و اطلاع رسانی در سطح محله، خیابون و شهر یکی از راه‌ها جذب اعضا به کانون ها است، گفت: مهمترین عامل جذب بچه‌ها به مسجد اولا لطف و محبت خداوند و  اهل بیت (ع) و دوما خلوص نیت و عشقی که به بچه ها داریم و هر دو با زبان محبت و احترام ویژه و ارزشی که به بچه ها می‌دهیم و وقتی کودکی از مسجد بعد حضور در فعالیت‌ می‌رود دفعه بعد با خودشان دوست و فامیل به کانون می‌آورند.

همبستگی دو کانون مسجدی، عامل اصلی جذب کودکان در میاندوآب

آقا کریمی، مدیر کانون فرهنگی و هنری مهدیه نور میاندوآب نیز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ارومیه با اشاره به فعالیت‌های هر دو کانون گفت: برگزاری کلاس نقاشی ویژه کودکان و نوجوانان با روانشناسی نقاشی کودکان و مشاوره با اولیا جهت مباحث تربیتی و رفع مشکلات روحی و جسمی کودکان و نوجوانان،  برپایی کلاس قصه‌گویی و قصه‌های قرآنی با همراهی بچه‌ها جهت تشویق به موضوع کتابخوانی و ترویج  فرهنگ کتاب، برگزاری کلاس تقویتی ریاضی در پایه‌های ابتدایی در دو مقطع اول تا سوم و چهارم تا ششم، برگزاری کلاس آموزش زبان انگلیسی، کلاس آموزش روان‌خوانی و تدبر جز سی قرآن کریم و کلاس تمرین سرود و نوحه خوانی ویژه ایام سال و سطح سنجی و استعداد یابی از بچه مسجدی‌ها جهت مشارکت در نوحه خوانی سرود و مجری گری و کلاس احکام ویژه کودکان و نوجوانان با بیان ساده از جمله فعالیت‌های این دو کانون است. 

وی مشارکت و دعوت از حضور و همکاری اولیای بچه مسجدی‌ها برای اعیاد و ایام مناسبتی خاص، همکاری با ادارات تبلیعات اسلامی و ارشاد جهت برگزاری مراسمات فرهنگی قرآنی، اردوها، کلاس‌های فوتبال و استخر برای تشویق کودکان و نوجوانان برای ترغیب به مسجد و کانون و تابستان ۱۴۰۳ اوقات فراغتی معنوی و تفریحی تربیتی را از دیگر فعالیت‌های دو کانون فرهنگی مهدیه نور و آیت الله خامنه ای میاندوآب عنوان کرد.

آقای کریمی با اشاره به فعالیت های ماه محرم نیز گفت: مانند سال‌های قبل دهه اول محرم صبح‌ها کلاس‌های آموزشی برگزار خواهد شد و عصرها هم مداحی، نوحه‌خوانی، زیارت عاشورا و پذیرایی خواهیم داشت.

وی گفت: همچنین یک شب هم سفره  اطعام  و همایش سه ساله حسینی خواهیم داشت و اینکه فرهنگ عاشورا را با این مراسات در نگاه کودکان با قصه و نمایش و سرود جذاب می‌کنیم و رغبت بیشتری برای حضور در مراسمات مذهبی دارند و گاها پیشنهاد نمایش و آوردن نذورات از طرف والدین برای کانون با تشویق کودکان مسجدی نیز انجام می‌گیرد.

همبستگی دو کانون مسجدی، عامل اصلی جذب کودکان در میاندوآب

کد خبر 1771861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha