اجتماع بزرگ عاشوراییان در بیجار برگزار می‌شود

حجت الاسلام جمادیان از برگزاری تجمع بزرگ عاشورائیان همزمان با روز هفتم محرم در این شهرستان خبر داد.

حجت الاسلام سعدالله جمادیان رییس تبلیغات اسلامی بیجار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسین(ع) اظهار داشت: همزمان با هفتمین روز ازز ماه محرم الحرام اجتماع بزرگ عاشورائیان با حضور هیئات مذهبی در بیجار برگزار می شود.

وی افزود:این اجتماع با حضور گسترده هیئات مذهبی و عزاداران حسینی در میدان فاضل گروسی برپا خواهد شد.

حجت الاسلام جمادیان تاکید کرد:در این تجمع جمعی از مداحان شهرستان بیجار به مدیحه سرایی و ذکر مصیبت اهل بیت(ع) می پردازند و هیات ها و دسته های عزاداری به صورت یکپارچه در میدان آیت الله فاضل گروسی تجمع می کنند و سینه زنی در عزای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) می کنند.

وی بر لزوم اشاعه فرهنگ دینی در جامعه تاکید کرد و بیان داشت: روحانیون و مبلغان دینی زمینه سازی فیوضات معنوی را در ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) فراهم نمایند.

رییس تبلیغات  اسلامی بیجار با بیان اینکه حضور جوانان و نوجوانان در هیئت های مذهبی فرصتی مغتنم است، بر بهره گیری از این فرصت ها توسط روحانیون و وعاظ تاکید کرد.

وی با اشاره به آسیب های اجتماعی دستجات عزاداری در ایام سوگواری گفت: برگزاری نماز اول وقت در روز عاشورا از مهمترین اهداف برگزاری مراسمات مذهبی همراه با معرفت دینی است.

کد خبر 1771873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha