بازگشایی مسجد «القصبه» تونس پس از ۱۳ سال تعطیلی

رئیس جمهوری تونس، مسجد جامع «القصبه» تونس را که ۱۳ سال بسته بود، پس از بازسازی و مرمت بازگشایی کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی، ریاست جمهوری تونس در بیانیه ای اعلام کرد: «قیس سعید» رئیس جمهوری تونس، مسجد جامع «الفصبه» درتونس را پس از ۱۳ سال بازگشایی کرد، وی نماز صبح را در آنجا برپا کرد.

یک فیلم منتشر شده در صفحه فیس بوک ریاست جمهوری تونس نشان می دهد که قیس سعید اعلام کرد که مسجد جامع القصبه درهای پس از پایان بازسازی و مرمت باز می شود.

وی تاکید کرد: به طور مستمر پیشرفت کار مرمت را با هماهنگی وزارت دفاع ملی که بر دقیق ترین جزئیات نظارت دارد، دنبال می کند.

از سوی دیگر، رئیس جمهور تونس،حمایت خود از آرمان فلسطین را دوباره یادآوری کرد.

 وی جنایات شنیع رژیم صهیونیستی را که علیه مردم فلسطین مرتکب شده است، محکوم کرد، زیرا این رژیم ملت فلسطین را به عمد در مقابل چشمان جهانیان گرسنگی می دهد.

 سعید در فوریه گذشته، به بازدید از پیش اعلام نشده، از مسجد القصبه که از سال ۲۰۱۱ به دلیل کارهای مرمتی بسته است، اقدام کرد. بازسازی آن هر بار به دلایل متوقف می شد.

مسجد «القصبه» یکی از بناهای تاریخی تونس به شمار می رود، این مسجد به دستور «سلطان حفصی ابوزکریا اول » در سال های ۱۲۹۲ تا ۱۲۹۶ میلادی در شهر باستانی تونس ساخته شد. در دوره حفصیان این مسجد به نام «الموحدین» نامیده می شد.

کد خبر 1771904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha