سینمای شهرستان سرایان دوباره راه اندازی شد

طی مراسمی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان، سینمای شهرستان سرایان بعد از گذشت ۵ سال، مجدد آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علی فرخنده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی امروز سه شنبه (۱۹ تیر) در مراسم راه اندازی سینما بعثت شهر سرایان اظهار کرد: از سال ۱۳۹۸ سینمای شهرستان سرایان به دلایلی تعطیل شده بود که راه اندازی مجدد آن با تلاش های فراوان و رایزنی با سازمان سینمایی کشور و دریافت مجوز محقق شد.

وی افزود: سینما بعثت سرایان که با حمایت بخش خصوصی مجدد آغاز بکار کرده است بعد ایام دهه اول محرم در دو سانس اکران فیلم سینمایی خواهد داشت‌ انتظار است با حمایت مسئولین محلی شاهد رونق بیشتر برنامه های فرهنگی و هنری در این شهرستان باشیم.

وی با اشاره به راه اندازی سینمای شهر سرایان بعد از گذشت ۵ سال افزود: در بخش هنری، میزان فروش بلیت سینماهای استان در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال با ۶۳ هزار و ۴۵۰ نفر مخاطب در استان خراسان جنوبی بوده است که این رقم در سال ۱۴۰۲ به بیش از ۲ برابر یعنی ۳۰ میلیارد ریال و ۱۰۶ هزار مخاطب رسیده است که حاکی از پویای و رشد برنامه های فرهنگی هنری در دولت سیزدهم است.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از ابتدای امسال تاکنون نیز ۱۳ میلیارد ریال فروش بلیت در بخش سینما با ۳۶ هزار مخاطب و ببینده در سطح استان خراسان جنوبی داشته ایم.

فرخنده با اشاره به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم چهار ضلع تحولی «ساختار، زیرساخت، گفتمان و منابع » را در دستور کار داشته ست، افزود: افتتاح فاز اول خانه مطبوعات، بهره برداری از خانه فرهنگ با ۲ هزار مترمربع زیربنا، بروز رسانی تجهیز اداری ادارات شهرستان ها، ارتقای جایگاه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از سه به ۲، پیگیری جذب نیروی انسانی، رشد جذب اعتبارات، تدوین سند مهندسی فرهنگی استان، حمایت از برنامه های فرهنگی هنری مبتنی بر فرهنگ ایرانی اسلامی و سایر امور مرتبط با این چهار ضلع تحولی از جمله این اقدامات بوده است که پویایی و حرکت در حوزه فرهنگ و هنر را می رساند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید رئیسی گفت: مردم خراسان جنوبی طعم شیرین اقدامات زیربنایی دولت سیزدهم را با شنیدن صدای قطار و تکمیل انتقال آب از دریای عمان در آینده بهتر لمس خواهند کرد.

کد خبر 1772027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha