۷۲ بقعه متبرکه استان سمنان میزبان سوگواره بصیرت عاشورایی شد

حجت الاسلام علیزاده از برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در ۷۲ بقعه متبرکه در سراسر استان سمنان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، حجت الاسلام ستارعلیزاده در جمع خبرنگاران از برگزاری سوگواری بصیرت عاشورایی در استان سمنان خبر داد وگفت: این مراسم معنوی به مناسبت محرم در سراسر استان برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی ۷۲ بقعه متبرکه استان سمنان میزبان این مراسم خواهد بود، افزود: ویژه برنامه سوگواره بصیرت عاشورایی همه ساله به منظور اجرای نیات واقفان خیراندیش در ماه‌های محرم و صفر برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین در این طرح ۱۲ خیمه معرفت در بقاع متبرکه شاخص استان سمنان برپا خواهد شد.

حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه این مراسم تا آخر ماه صفر پابرجا خواهد بود، اضافه کرد: برای اجرای برنامه‌های این سوگواره از ظرفیت ۲۵ روحانی اعزامی شامل ۱۵ مبلغ بومی و ۱۰ روحانی اعزامی از قم بهره گیری شده است ...

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان از برگزاری همایش نوجوانان حسینی با عنوان احلی من العسل نیز در روز پنج شنبه بیست و یکم تیرماه سال جاری در ۱۲ بقعه متبرکه استان سمنان خبرداد و افزود:  برنامه شیرخوارگان حسینی هم در نخستین جمعه ماه محرم همزمان با سراسر کشور در پنج بقعه متبرکه در سراسر استان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه ویژه برنامه شام غریبان در ۲۰ مکان مقدس استان سمنان اجرا می‌شود، تاکید کرد: همایش رهروان زینبی ویژه بانوان یکی دیگر از برنامه‌های شاخص در طرح بصیرت عاشورایی امسال است که مصادف با ۱۱ محرم‌الحرام در ۱۲ بقعه شاخص استان سمنان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام علیزاده تصریح کرد: ۱۷ مرکز افق (اجتماعی، فرهنگی و قرآنی) در بقاع متبرکه فعال هستند که در طول سال به زائران و مجاوران بقاع متبرکه خدمات فرهنگی، قرآنی و اجتماعی ارائه می‌کنند همچنین علاوه بر مراکز افق، ۱۴ هیئت مذهبی در طول سال در جوار بقاع متبرکه مستقر هستند که علاوه بر برنامه‌های هفتگی و مناسبت‌های مختلف طول سال، در کار ویژه‌ها خصوصاً ایام محرم و صفر و طرح بصیرت عاشورایی برنامه‌های بیشتری به صورت مشترک با بقاع متبرکه اجرا می‌کنند.

کد خبر 1772042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha