رهایی مردم از جهل، مهم‌ترین حکمت و فلسفه قیام اباعبدالله الحسین (ع) است

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:در طول تاریخ بشریت مهم‌ترین ابزاری که جبهه باطل و شیطان از آن استفاده می‌کند و قدرت‌های طاغوتی بر آن سوار می‌شدند، مرکب جهل مردم بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «ستار هدایت خواه» در مراسم حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم، اظهار کرد: برخی‌ها مطرح می‌کنند که چرا این گونه مجالس بعد از ۱۴۰۰ سال باید برگزار شود؟.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: پاسخ این است که اگر چنین مجالسی فایده‌ای نداشت، دشمنان این همه حساسیت از خود نشان نمی‌دادند و این نشان دهنده مهم بودن مجالس اباعبدالله الحسین علیه السلام است.

وی ادامه داد: این مجالس و محافل فرصت‌هایی برای بازشناسی، بازیابی و بازفهمی حقایق و معارف دینی فراهم می‌کند که اگر این مجالس نبود، بسیاری از معارف دینی به تدریج تحریف یا به دست فراموشی سپرده می‌شد.

هدایت خواه افزود: بررسی شناخت سیره ائمه علیهم السلام، سیر تاریخی جریان حق و باطل در شناخت درست حق و باطل زمانه تاثیرگذار است.

این فعال فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اینکه امام خمینی (ره) فرمود «محرم و صفر است که اسلام را نگه داشته» بر اساس همین نگاه بوده که اگر مجالس این ماه‌ها برگزار نشود، معارف دین به تدریج تحریف یا به دست فراموشی سپرده می‌شد.

وی با اشاره بزه اینکه بررسی تاریخ را از دو منظر می‌توان به آن توجه کرد که یکی از منظر «درس آموزی» و یکی از منظر «عبرت پذیری» است، اظهار کرد: تاریخ به طور کلی دو چهره دارد که یکی چهره زیبای تاریخ که انسان در آن می‌تواند ارزش‌های انسانی، الهی، معنویت، حقیقت، ایثار، فداکاری، محبت، شجاعت، از خود گذشتگی، عزت طلبی و امثال دیگر خوبی‌ها و زیبایی‌ها را مشاهده کند که قهرمانان آن انسان‌های حق طلب تاریخ هستند.

هدایت خواه خاطرنشان کرد: اما تاریخ یک چهره زشت و سیاهی نیز دارد که پر از ظلم، جنایت، خیانت، خباثت، بی‌رحمی، نامردی، نامردمی، عهد شکنی و امثال زشتی‌ها و پلشتی‌هاست که این چهره عبرت آمیز تاریخ محسوب می‌شود.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: این چهره‌ای است که باید از آن عبور کنیم، برای اینکه در وادی باطل نیفتیم و در مسیر جبهه باطل قرار نگیریم؛ باید از این روش‌ها، منش‌ها و رفتارهایی که این گروه در طول تاریخ از خود نشان داده‌اند، عبور کنیم.

وی گفت: هرچند عبرت معنای دیگری نیز دارد و آن هم این است که از ظاهر حوادث باید عبور کنیم و به باطن و هسته حوادث برسیم و ببینیم چرا این اتفاقات افتاده است.

هدایت خواه باید برررسی شود چطور شد که جامعه اسلامی و افرادی که در رکاب پیامبر(ص) جنگیدند و برخی جانباز بودند و سابقه رزمندگی داشتند کمتر از حدود ۵۰ سال این‌ها از مسیر پیامبر منحرف و دست به یکی از بزرگترین خیانت‌های تاریخ در حق فرزند رسول خدا (ص) زدند که ما هر ساله این فاجعه، جنایت و ظلم‌ها را مرور می‌کنیم و بر آنها اشک می‌ریزیم و غم، غصه و اندوه ما افزایش پیدا می‌کند و هیچ وقت ذکر این جنایت‌ها پایان پذیر نیست.

این فعال فرهنگی ضمن تاکید بر اینکه این موضوع نگاه عبرت آموز می‌خواهد، افزود: اگر بخواهیم مهم‌ترین عوامل ظهور و بروز این انحراف را بررسی کنیم به عوامل متعددی می‌رسیم و دو عامل مهم که بیشترین تاثیر را دارند یکی «جهل مردم» و دوم «بی‌تفاوتی آنها و مسئولیت ناپذیری آنها نسبت به حق و باطل» است.

وی خاطرنشان کرد: در طول تاریخ بشریت مهم‌ترین ابزاری که جبهه باطل و شیطان از آن استفاده می‌کند و قدرت‌های طاغوتی بر آن سوار می‌شدند، مرکب جهل مردم بوده است.

هدایت خواه با اشاره به اینکه قدرت‌های طاغوتی تلاش می‌کنند تا به شکل‌های مختلف مردم در جهل بمانند، یادآور شد: حکومت‌های طاغوتی تلاش می‌کردند تا مردم حق و حقیقت را ندانند، فهم و درک درستی نسبت به حقیقت پیدا نکنند که این موضوع در طول تاریخ تاکنون نیز ادامه دارد.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیامبران در نقطه مقابل تلاش می‌کردند تا مردم را از جهل نجات دهند، زیرا جهل یکی در مقابل علم و آگاهی و شناخت بوده و یک جهل نیز در مقابل عقل قرار دارد که نتیجه به کار نگرفتن عقل و عدم تعقل افراد است و آنها تلاش می‌کردند تا آگاهی مردم نسبت به حقایق زمان خود کم شود و مردم اهل تفکر، تعقل، اندیشه و خردورزی نباشند.

وی با اشاره به اینکه در زیارت اربعین می‌خوانیم که مهم‌ترین حکمت و فلسفه قیام اباعبدالله الحسین علیه السلام رهانیدن مردم از جهل بوده است، افزود: روزگار ما، روزگار جهل مرکب است و امپراطوری رسانه‌ای شبکه‌های مجازی، اجتماعی ماهواره‌ای به سردمداری یهودیان از انواع جهل‌ها، تحریف‌ها، دروغ‌ها، شایعات و مخدوش کردن چهره حق، آرایش کردن چهره باطل و .... در تلاش برای این جهل مرکب هستند.

هدایت خواه اظهار کرد: دشمنان به صراحت اعلام می‌کنند که ما از طریق عملیات روانی، جنگ نرم، جنگ شناختی و علوم شناختی ذهن، عقل و فکر مردم را مدیریت می‌کنیم، به همین جهت خطر جهل در روزگار ما، خطر جدی‌تری است.
دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: صهیونیست‌های جنایتکار بیش از ۷۰ سال جنایت‌های بی‌شماری را مرتکب می‌شوند ولی بسیاری از افکار عمومی دنیا در مقابل این جنایت‌ها واکنشی نشان ندادند و تا حدود ۱۰ ماه قبل دنیا فکر می‌کرد که صهیونیست‌ها مظلوم هستند.
وی یادآور شد: آنها با استفاده از امپراتوری رسانه‌ای دروغ پردازی‌ها خود را حق جلوه داده بودند و مردم فلسطین را به عنوان گروه تروریست و ضد بشری جا زدند و در طوفان الاقصی این فضای رسانه‌ای تا حدودی شکسته شد و کم کم پرده‌های جهل مردم دریده و فهمیدند که همه این‌ها دروغ، فریب و جهل بوده است.
هدایت خواه ضمن تاکید بر اینکه جامعه ما نیز در معرض این خطر قرار دارد و صرف اینکه سواد کسی بالا رود آگاه نیست و جهل او برطرف نمی‌شود، افزود: جریان باطل از اینکه مردم در جهل بمانند خوشحال می‌شوند و همه تلاش باید برای برطرف کردن جهل به کار گرفته شود.
دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با جهاد تبیین، آگاهی دادن و برطرف کردن موانع رشد عقلانی می‌توان در راستای برطرف کردن جهل، اقدام کرد.
کد خبر 1772070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha