بیانیه حماس در برگزاری تظاهرات خشم در سراسر جهان

پس از کشتار در مدرسه‌ای درخان یونس، حماس خواستار تظاهرات خشم در سراسر جهان و تشدید درگیری‌ها در کرانه باختری شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از عربی ۲۱، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد: کشتار مدرسه «العوده» در خان یونس ادامه جنگ نابودی و کشتار «دولت تروریستی صهیونیستی علیه مردم فلسطین» است.

حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: آنچه در نوار غزه شاهد هستیم از تشدید تجاوزات جنایتکارانه صهیونیست‌ها به غیرنظامیان بی‌گناه در محله‌های مسکونی و مراکز آوارگان، کشتار مردم در اردوگاه نصیرات، ادامه جنگ صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین است و ونشان می‌دهد که صهیونیست‌ها علاوه بر جنگ و کشتار، نه به عواقب جنایات خود و نه به هیچ یک از قوانین در جنگ پایبند نیستند.

حماس از ملت‌های عرب و اسلام و مردم آزاده جهان خواست تا به یاری غزه بشتابند و  فوراً با تظاهرات گسترده و راهپیمایی خشم در همه شهرها به میادین بروند و به این اقدام تا زمانی که هولوکاست که غیرنظامیان بیگناه در نوار غزه در معرض آن قرار دارند، متوقف شود، ادامه یابد.

حماس در ادامه از مردم فلسطین در کرانه باختری خواست تا تمام ابزارهای حمایتی خود را فعال کنند و به درگیری با این دشمن جنایتکار ادامه دهند و مشارکت در نبرد طوفان الاقصی را تشدید کنند تا زمانی که متجاوزان از سرزمین ما، مردم ما و مردم ما شکست بخورند.

اوایل روز سه شنبه رژیم صهیونیستی در بمبارانی مدرسه‌ای را در شهر عبسان در شرق خان یونس در جنوب نوار غزه هدف قرار داد که بر اثر آن، دو فلسطینی شهید و تعدادی دیگر زخمی شدند.

دفتر رسانه ای حماس اعلام کرد که در حمله رژیم صهیونیستی به چادرهای آوارگان در مقابل مدرسه‌ای در خان یونس غزه، ۲۹ فلسطینی به شهادت رسیدند.

در همین حال، جمعیت هلال احمر فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد: یک مدرسه اسکان آوارگان در منطقه عبسان در شرق خانیونس هدف قرار گرفت که ده‌ها مجروح و تعدادی شهید برجای گذاشت.

به گفته یک منبع در بیمارستان ناصر در خان یونس، تاکنون بیش از ۲۶ شهید و ده‌ها مجروح در بمب گذاری ورودی مدرسه العوده در عبسان در شرق خانیونس را هدف قرار داد، وجود دارد.

کد خبر 1772155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha