اجرای طرح بهداشتی در دهه اول محرم الحرام در کربلا

مدیریت بهداشت کربلا از آمادگی‌های لازم برای اجرای طرح سلامت زائران در دهه اول محرم الحرام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از وکاله کربلا الدولیه، به مناسبت ده اول ماه محرم الحرام و مراسم سوگواری امام حسین(ع)، دکتر صباح الموسوی، مدیرکل اداره بهداشت کربلا، گفت: این اداره تمامی مقدمات را برای اجرای طرح اضطراری ویژه دهه محرم به آماده کرده است و کارکنان متناسب با این مناسبت بزرگ به منظور ارائه بهترین خدمات پزشکی و بهداشتی ممکن به هزاران نفر از شهروندان و زائرانی که برای زیارت عتبات عالیات می آیند، آماده هستند.

وی افزود: موسسات بهداشتی، وزارت بهداشت، دولت محلی و بخش‌های خدماتی و تولیت عتبات عالیات و ادارات بهداشت در استان‌های همجوار برای اجرای این طرح با یکدیگر هماهنگی دارند.

وی تاکید کرد: اداهر بهداشت کربلا ۱۰۰ دستگاه آمبولانس تدارک دیده و آنها را به داروها و لوازم مورد نیاز تجهیز کرده است و آمبولانس‌ها مناطق مهمی که شاهد تردد مردم به ویژه در مراسم طویرج است، مستقر هستند.

وی اظهار کرد: هشت بیمارستان های دولتی و چهار بیمارستان خصوصی برای پذیرش بیمارانی که نیاز به درمان فوری دارند، در اختیار وزارت بهداشت قرار دارد.

وی در ادامه سخنان خود گفت: در مرکز شهر قدیم سه مرکز درمانی و  ۱۰ یگان پزشکی از جمله مرکز تخصصی جراحی چشم سیده زینب (سلام الله علیها) وجود دارد که مجهز به تمامی امکانات است. داروها، دستگاه‌ها و ملزومات پزشکی لازم برای مواقع اضطراری، در نظر گرفته شده است.

همچنین، ۳۰ تیم‌ بهداشتی برای نظارت بر آب آشامیدنی و غذای ارائه‌شده به زائران به‌علاوه ۲۵ تیم واکنش سریع به زائران و عزاداران خدمت رسانی می‌کنند.

الموسوی در ادامه بر ضرورت رعایت اقدامات پیشگیرانه و توصیه‌های بهداشتی به منظور تأمین امنیت زائرین از جمله رعایت بهداشت فردی، جلوگیری از آفتاب‌زدگی و گرمازدگی و نوشیدن آب به‌طور منظم و به مقدار کافی در طول روز تأکید کرد.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه وزارت بهداشت و دولت محلی تمام توان خود را برای حمایت از تلاش‌های پزشکی و بهداشتی و رفع نیاز زائران به کار گرفته اند، خاطرنشان کرد: ادارات بهداشت در بابل و نجف اشرف از اداره بهداشت کربلا در داخل مرزهای اداری دو استان حمایت و پشتیبانی می‌کنند.

کد خبر 1772174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha