احیاء و ترویج روضه‌های خانگی در رفسنجان

رئیس اداره تبلیغات اسلامی رفسنجان گفت: این اداره به احیاء و ترویج روضه‌های‌ خانگی در دو ماه محرم و صفر کمک می‌کند.

حجت‌الاسلام سیدمرتضی نقیب‌پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان با اشاره به اهمیت برگزاری روضه‌های خانگی گفت: اداره تبلیغات اسلامی رفسنجان به احیاء و ترویج روضه‌های‌ خانگی در دو ماه محرم و صفر کمک می‌کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رفسنجان افزود: در همین راستا افراد می‌توانند فقط با یک تماس تلفنی برای درخواست یک روحانی، مجلس روضه‌ ساده‌ای را در جمع خانوادگی خود برپا و منزل خود را به نور فضائل، معارف و مصائب آل‌الله منور کنند.

وی ادامه داد: شماره تماس جهت هماهنگی برای اعزام روحانی ۰۹۱۴۰۵۷۵۳۱۱ و ساعت پاسخگویی هر روز ۸ صبح تا ١٢ ظهر است.

حجت الاسلام نقیب‌پور با اشاره به حدیثی از امام صادق علیه السلام درباره جایگاه و اهمیت مجالسی که به یاد اهل بیت علیهم السلام برگزار می‌شود؛ اظهار کرد: شیوه امام باقر و امام صادق علیهماالسلام نیز بر همین بوده که برای سیدالشهداء علیه السلام مجلس می‌گرفتند و بر مصائب ایشان اشک می‌گریستند.

وی با بیان اینکه روضه‌های خانگی قدمتی دارد که بعد از حادثه عاشورا آغاز شده و تا امروز ادامه دارد؛ افزود: عرفا، علمای ربانی و جتی مراجع همین الان روضه خانگی دارند و برخی علمای بزرگ روضه هفتگی برگزار می‌کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رفسنجان در این بخش از سخنانش روضه‌های هفتگی حاج قاسم را هم یادآوری و بیان کرد: این روضه‌ها باعث نورانیت خانه‌ها می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با ترویج روضه‌های خانگی معنویت و روحانیت و نورانیت در خانه‌ها ایجاد و بساط خیلی از اختلافات و گناهان برچیده می‌شود.

کد خبر 1772194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha