لزوم تدریس الگوی حکمرانی علوی در دانشگاه ها

نوری بااشاره به سبک مدیریت اسلامی در انقلاب اسلامی که برگرفته از الگوی مدیریتی علوی است و موجبات صدور انقلاب به دنیا شده، گفت: سبک مدیریتی امیرالمومنین علی(ع) باید با استخراج از نهج البلاغه در دانشگاه ها تدریس شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، یوسف نوری-استاندار مازندران در پیش اجلاسیه دومین کنگره بین المللی راهکارهای گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج‌البلاغه با تاکید برآداب و سنن اجتماعی واقعه غدیر که در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و نام ۱۴هزار و ۵۰۰شهید استان و تسلیت به مناسبت ایام عزاداری محرم حسینی اظهار کرد: یکی از سنن اجتماعی در واقعه غدیر به فرموده رهبری این که غدیر در آثار اسلامی ما به عنوان عیدالله اکبر تعبیر شده است.

وی با بیان اینکه ولایت عامل اجرای احکام در اسلام است، افزود: آحاد مردم ایمان، اعتقاد و عقیده شخصی داشته باشند و حاکمیت در مرحله قانون گذاری و اجرا دست دیگران باشد تحقق اسلام در آن جامعه به انصاف دیگران بستگی دارد اگر آنها آدم های بی انصافی بودن شما همان وضع که در بوسنی هرزگوین و فلسطین شاهد آن هستید را در ایران مسلمان شاهد بودید.

نوری با بیان اینکه غدیر و عاشورا دوبال پرواز ناگسستنی هستند که تعظیم شایسته غدیر به حماسه کربلا معنا می بخشد و از تکرار عاشورا جلوگیری می کند، گفت: حکمرانی علوی الگوی نظام سیاسی در اسلام کتاب ارزشمندی برای بازخوانی واقعه غدیر بشمار میرود.

لزوم تدریس الگوی حکمرانی علوی در دانشگاه ها

وی با بیان اینکه بیش از ۳۰۰آیه در قرآن کریم ولایتپذیری امام علی(ع) را بیانگر است، ادامه داد: زهد، ساده زیستی، عامل بودن، عدالت، تقوا، ولایت مداری و ... امام علی(ع) یک نظام حکمرانی را برای امت اسلامی تصویر می کند.

نوری با بیان اینکه امیرالمومنین علی(ع) در دوران حکومت آسییب شناسی و آینده نگری داشتند، افزود: امام علی(ع) مدیریت جهادی و آزادی در جامعه ایجاد کردند.

وی با اشاره به تفاوت جامعه مدنی با جامعه شرعی، بیان کرد: تبدیل مردم تکلیف گرا به مطالبه جو آسیب زاست چراکه تکلیف گرایی یعنی امربه معروف و نهی از منکر را به بهانه های مختلف انجام ندهیم.

لزوم تدریس الگوی حکمرانی علوی در دانشگاه ها

نوری با بیان اینکه امام علی(ع) با دعوت مردم خلافت را پذیرفتند و برای مردم کار کردند، افزود: نقدپذیری امیرالمومنین علی(ع) باید الگوی همگان باشد.

وی به ساختار اجرایی حکمرانی علوی اشاره کرد و گفت: عمده نامه های نهج البلاغه به کارگزاران و فرمانداران و ... نوشته شده است ترسیم می فرماید الگوی مدیریتی که باید در مدیریت اسلامی استخراج شود.

نوری با گلایه مندی از آموزش در دانشگاه ها که با ایده ها و باورها و آموزه های ناب ما و الگوی عملی موفق ما هم خوانی ندارد، ادامه داد: نظریه های مدیریتی، مکتب ها و سبک های مدیریتی دیگران را با وجود برخورداری از سبک مدیریتی حضرت علی(ع) تدریس می کنیم که زیبنده نیست.

وی بااشاره به سبک مدیریت اسلامی در انقلاب اسلامی که برگرفته از الگوی مدیریتی علوی است و موجبات صدور انقلاب به دنیا شده، گفت: در هیچ حکومتی نداریم رئیس جمهور به شهادت برسد اما کشور قوی تر شود و انتخابات به موقع برگزار شود.

نوری به رشد ۲۴درصدی مشارکت مازندرانی ها در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: قدردان همراهی مسئولین و مردم برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری هستیم.

کد خبر 1772186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha