غدیر راه رهایی از ظلم حکومت ناصالحان را به امت اسلامی نشان می دهد

آیت الله محمدی لائینی گفت: فرهنگ غدیر این است که باید راه حل را در حل غدیر بیابیم، امروز همه ما باید بشریت را به ولایت الهی دعوت کنیم، آنی که صلح و اصلاح جهانی را برقرار می‌کند ولایت الهی است و مسئله همیشگی بشر که حکومت ظالمان باشد از ریشه حل می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی- نماینده ولی فقیه درمازندران در پیش اجلاسیه دومین کنگره بین المللی راهکارهای گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج‌البلاغه با تاکید برآداب و سنن اجتماعی واقعه غدیر که در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری برگزار شد، با طرح این موضوع که آیا عاشورا و قیام امام حسین(ع) مسئله، راه حل مسئله و یا حل مسئله است، اظهار کرد: دشمنان امام حسین(ع) و حرکت آن حضرت را مسئله می دانستند و معتقد بودند که امام حسینی(ع) ایجاد تفرقه کرده است.

وی با بیان اینکه همیشه معاندان و اهل باطل انسان های مصلح را برای خود مسئله می دانستند، افزود: حکومت ناصالحان و ظالمان از اول پیدایش بشر تا به امروز در زمین وجود داشته که امام حسین(ع) نیز با یکی از این حکومت های ناصالح مواجه شده بودند.

آیت الله محمدی لائینی بیان کرد: گاهی تفکری عامیانه می اندیشد که به شهادت رسیدن امام حسین(ع) نوعی حل مسئله است و فقط قیام عاشورا برگزار شد دیگر حکومت ظالمان کارشان به پایان رسید درصورتیکه برای رهایی از حکومت ظالمان باید راه امام حسین(ع) رابرویم و قیام عاشورا را راه حل سئله بدانیم.

وی خطاب به منبری ها گفت: در منابر خود از زاویه راه حل مسئله قیام عاشورا را تشریح و تبیین نمایند.

آیت الله محمدی لائینی بابیان اینکه انقلاب اسلامی برگرفته از قیام عاشورا است، افزود: امام راحل با نگاه به قیام عاشورا به عنوان راه حل مسئله در مقابل حکومت فاسد پهلوی ایستاد و اکنون بیش از ۴۵سال شاهد برکات انقلاب اسلامی هستیم.

وی با اشاره به آیه ۵۵ و ۵۶ سوره مائده، گفت: واقعه غدیر نیز همانند قیام عاشورا، راه حل مسئله را به ام اسلامی نشان می دهد.

آیت الله محمدی لائینی بیان کرد: اگر در کنار ولایت تولی یعنی پذیرش آن ولایت باشد اینجاست که جامعه به یک حزب الله غالب، ناجی و منجی مبدل می‌شود، از این رو امروز راه حل این است که بشریت باید به ولایت الهی تن دهد تا قبول نکند همین آش است و همین کاسه.

وی افزود: آن فرهنگ غدیری که باید ترویج شود فرهنگ ولایت‌پذیری است، حال این در آن روز در قالب بیعت بوده که البته بعد از آن بیعت‌شکنی کردند امروز در قالب انتخابات است، شما به خبرگان رای می‌دهید خبرگان هم یک نفر را به‌عنوان ولی انتخاب می‌کنند که همان شان و شئون الهی را به نیابت دارد و این را باید اجرا کند.

آیت الله محمدی لائینی تصریح کرد: ما در انقلاب اسلامی به این راه حل تن دادیم و پذیرفتیم، فرهنگ غدیر این است که باید راه حل را در حل غدیر بیابیم، امروز همه ما باید بشریت را به ولایت الهی دعوت کنیم، آنی که صلح و اصلاح جهانی را برقرار می‌کند ولایت الهی است و مسئله همیشگی بشر که حکومت ظالمان باشد از ریشه حل می‌شود.

کد خبر 1772202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha