گذرنامه های زیارتی در ایام اربعین مورد قبول است

وزیر کشور در مورد برگزاری مراسم اربعین گفت: قرار است به همراه وزیر کشور عراق مسائل و مشکلات مرزهای مشترک دو کشور برای برگزاری مراسم اربعین بررسی شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری شبستان، احمد وحیدی وزیر کشور روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران در مورد برگزاری مراسم اربعین گفت: قرار است فردا و یا پس فردا به اتفاق وزیر کشور عراق از مرزهای مشترک بازدید و مسائل را بررسی کنیم تا امسال هم مراسم اربعین خوبی داشته باشیم.

وی در مورد تمدید گذرنامه های زیارتی هم گفت: آنهایی که گذرنامه عادی دارند و مدت کافی دارد می توانند از آن گذرنامه استفاده کنند و گذرنامه های زیارتی هم مورد قبول است و می توانند استفاده کنند.

وحیدی در مورد مشکلات مربوط به حمل و نقل زائرین اربعین  و مجوز واردات ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس گفت: برای حمل و نقل بین جاده ای کمبود خودرو داریم مجوز داده شده اما این تعداد اتوبوس وارد نشده است.
وی افزود:  امیدواریم با استفاده از خودروهای مردمی که در سال گذشته  هم بیش از ۸۵ درصد از این ظرفیت استفاده شد مشکلی برای حمل و نقل زائرین نداشته باشیم  البته از ظرفیت تاکسی های اینترنتی هم استفاده خوبی شد  و امیدواریم که با استفاده از همین ظرفیت ها مشکلی نداشته باشیم.

وزیر کشور درخصوص مراسم تحلیف رئیس جمهور نیز گفت: مراسم تحلیف زودتر از ۱۵ مرداد برگزار خواهد شد.

وحیدی خاطرنشان کرد: ۵۰ روز مهلتی که در قانون آمده است مربوط به انتخاب رئیس جمهور است نه شروع به کار ایشان.

امنیت مرزها بسیار خوب است

وی در مورد امنیت مرزها گفت:  امنیت مرزها بسیار خوب است و  گزارش هم داده شده  افرادی که به حافظان امنیت در انتخابات حمله کردند هم  دستگیر شدند.

وزیر کشور اضافه کرد: دستگاه های امنیتی و  نظامی کشورمان به خوبی بر اوضاع مسلط هستند و اخیرا هم قرارگاه همزه  تیم دیگری از تروریست ها را در غرب کشور را مورد حمله قرار داد.

کد خبر 1772206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha