ماه محرم فرصت مناسبی برای خودسازی و پیوند با اسلام، ائمه اطهار(ع) و ولایت است

آیت الله دری نجف آبادی، گفت: ماه محرم فرصت مناسبی برای خودسازی و پیوند با اسلام، ائمه اطهار(ع) و ولایت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، امروز چهارشنبه (۲۰ تیر) در کلاس درس اخلاق مدیران دستگاه های اجرای استان مرکزی، که در حسینیه شهدای بیت ایشان برگزار شد، ضمن تسلیت ایام شهادت سید و سالار شهیدان، گفت: ماه محرم فرصت مناسبی برای خودسازی و پیوند با اسلام، ائمه اطهار(ع) و ولایت است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک با اشاره به اینکه همه جنبه‌های ارشادی، تبلیغ و ترویج فرهنگ عاشورایی باید در جامعه به ویژه در بین نسل جوان و نوجوان تبلیغ و تعمیق شود، افزود: سخنرانان و مداحان باید از فرصت ماه محرم و حضور نسل جوان و نوجوان در برنامه های عزاداری بهره لازم را برای تبیین سیره م منش حسینی و ترویج فرهنگ و معارف دینی ببرند.

این مقام ارشد استان، ماه محرم را فرصتی برای انتقال فرهنگ دینی و اسلامی به نسل جوان جامعه دانست و اظهار داشت: باید با برگزاری آیین‌های مذهبی و عزاداری‌ ها با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی گرایش جوانان به سمت این برنامه‌ ها را بیش از پیش کرد.

وی تبیین فلسفه عاشورا در جامعه را سبب سلامت جامعه و سعادت در دنیا و آخرت دانست و اظهار داشت: عاشورا؛ دربرگیرنده فرهنگ ایثار، مقاومت، ظلم ستیزی، دشمن شناسی، اخلاص در عمل و آزادگی است و این امور باید ملاک اصلی برپایی آیین‌های عزاداری در ماه محرم باشد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، ادامه داد: نماز، زکات و امر به معروف از واجبات دین است و تداوم سایر واجبات به احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بستگی دارد.

آیت الله دری نجف آبادی بر حفظ مکتب عاشورا و تداوم آن تاکید کرد و اظهار داشت: امام حسین(ع) با قیام خود به انسان‌های مومن آموخت که وقتی اساس مکتب با خطر مواجه می‌شود در راه حفظ آن باید تلاش و با تمام توان از آرمان‌های اسلام صیانت کرد.

کد خبر 1772223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha