ایران میزبان المپیاد فیزیک دانش‌آموزان از ۴۵ کشور دنیا می‌شود

حسینی با اشاره به رشد مدال آوری دانش آموزان المپیادی کشورمان از میزبانی ایران در المپیاد فیزیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان سیدرضا حسینی، رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان در نشست خبری با اصحاب رسانه‌ که امروز (چهارشنبه، ۲۰ تیرماه)، گفت: میانگین معدل دانش‌آموزان المپیادی در دانشگاه شریف ۱.۵ نمره بالاتر است و در المپیادها نیز جزو ۱۰ کشور برتر دنیا هستیم.

حسینی از رشد کسب مدال توسط دانش‌آموزان المپیادی در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: معتقدیم در حال حرکت به سمت استفاده از ظرفیت این گروه از دانش‌آموزان در پیشرفت کشور هستیم. در حال حاضر نیز دانش‌آموزان المپیاد زیست‌شناسی در قزاقستان در حال رقابت هستند و فردا دانش‌آموزان عضو گروه المپیاد ریاضی به کشور انگلستان می‌روند و آخر تیرماه نیز دانش آموزان به المپیاد رشته شیمی اعزام می شوند.

حسینی اظهار کرد: در ایران اسلامی  برای نخستین بار در رشته هوش مصنوعی و زبان‌شناسی اعزام دانش‌آموز به کشور بلغارستان و برزیل را داریم.

رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان از میزبانی ایران در المپیاد فیزیک خبر داد و افزود: سال ۲۰۲۴ یعنی امسال ایران میزبان المپیاد جهانی فیزیک است و این پنجمین میزبانی ایران در المپیاد جهانی  است، آخرین بار سال ۲۰۱۹ برای المپیاد زیست‌شناسی ما میزبان بودیم.

وی گفت: ایران در این المپیاد از ۳۱ تیرماه میزبان ۱۹۰ شرکت‌کننده و ۱۳۵ سرپرست و همراه تیم‌ها از ۴۵ کشور مختلف جهان است و از اول مرداد المپیاد جهانی فیزیک در اصفهان آغاز می‌شود.

رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان در مورد ردیف بودجه باشگاه دانش پژوهان گفت: امسال برای نخستین بار برای باشگاه دانش‌پژوهان جوان ردیف بودجه مستقل دریافت کردیم اما تا به امروز نتوانستیم یک ریال از بودجه را دریافت کنیم، با توجه به نیاز فوری که برای اعزام دانش‌آموزان به المپیادها داریم ناچار شدیم ۳ میلیارد تومان از یکی از بخش‌های آموزش و پرورش قرض بگیریم.

حسینی گفت:  از ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه سال گذشته ۳۵ میلیارد تومان آن محقق شد، و ما نیاز داریم که ۵۰ درصد بودجه دانش‌پژوهان جوان پرداخت شود و به ما قول داده‌اند تا پایان تیر این مبلغ واریز شود.

وی در مورد مهاجرت نخبگان دانش آموزی افزود: در دهه ۹۰ اتفاق بدی رخ داد این بود که بعد از کسب رتبه المپیاد بلافاصله دانش‌آموزان از کشور خارج می شدند و انحلال باشگاه دانش پژوهان بر روی این امر اثر گذار بود که پدیده ای آغاز شد که ما مدال آوران المپیاد را از دست می دادیم؛ بر همین اساس باشگاه دانش پژوهان بعنوان سازمان مستقل برای نگهداری دانش آموزان نخبه تشکیل شد و ارتباط نزدیک با تک تک نخبگان دارد و ۲۰۰ نفر از دانش آموزان المپیادی در باشگاه در فعالیت کمک به آموزش نسل‌های هم نوع خود فعالیت می کنند.

حسینی از ارتباط با دانش آموزان نخبه ایرانی در خارج از کشور نیز خبر داد و گفت: با دانش آموزان خارج از ایران ارتباط گرفتیم و از سوی دیگر ظرفیت سنجی شرکت ها برای جذب دانش آموزان المپیادی در دستگاه‌های مختلف بطور مثال در همراه اول و بانک پاسارگاد فراهم شده است که امیدواریم با فراهم شدن شرایط جذب دانش آموزان المپیادی در دستگاه ها و سازمان های مختلف بتوانیم از این ظرفیت عظیم دانش آموزان نخبه کشوری بیشتر بهره ببریم.

کد خبر 1772244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha