حقیقت عزاداری، احیای اندیشه اهل بیت (ع) و فرهنگ عاشورا است

حجت الاسلام سالمیان گفت: حقیقت عزاداری، احیای اندیشه اهل بیت (ع) و فرهنگ عاشورا است، امام حسین (ع) برای حفظ دین اسلام قیام کرد، با عمل به تکلیف خود، زیر بار ظلم نرفت و حماسه همیشه جاویدان عاشورا را در تاریخ بشریت رقم زد.

حجت الاسلام میرعباس سالمیان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام محرم حسینی، گفت: امام حسین (ع) به همراه ۷۲ تن از یاران صدیقش حماسه‌ای خلق کرد که حتی با یادآوری آن می‌توان به عظمت این نهضت حسینی پی برد و برای حرکتها و مبارزات ظلم‌ستیزانه بعدی، در طول تاریخ پس از امام(ع) و یارانش الگویی گشت.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی مرکز اسلامی استان کرمانشاه افزود: امام حسین و یاران با وفایش که با هدف زنده نگه داشتن دین جدش و احیا امر به معروف و نهی از منکر و برپایی نماز در جامعه از مدینه رهسپار عراق شده بودند در روز دهم محرم سال ۶۱ هجری قمری شربت شهادت را نوشیدند تا با نثار خون خود ملت‌های گمراه و خفته را بیدار کنند و از دست ظالمان تاریخ نجات دهند.


وی خاطر نشان کرد: امام حسین (ع) در این مسیر توانست برای بشریت یک الگوی آزادگی و ایثار را از خود ترسیم نماید، یادآور شد بی‌گمان اگر قیام عاشورا رخ نمی‌داد امروز اسلام راستین در مسیر انحراف قرار گرفته بود بنابراین قیام عاشورا هم در بعد مکانی و هم در بعد زمانی بسیار حائز اهمیت می‌باشد.
 
معاون فرهنگی و امور اجتماعی مرکز اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه احیاء فریضه امر به معروف و نهی از منکر مهمترین هدف قیام عاشورا بود، اظهار کرد: احیای سنت و فرضیه واجب امر به معروف و نهی از منکر از دیگر فلسفه‌های قیام عاشورا بود که امام حسین توانست این مهم و فریضه الهی را به نحو احسن انجام دهد و هزینه آن نیز شهادت فرزندانش و یارانش و به اسارت رفتن بیت مکرم توسط کفار و دشمنان دین رسول خدا بود.
 

حجت الاسلام سالمیان افزود: حضرت سیدالشهداء با نثار خون خود دین اسلام را زنده و پابرجا نگه داشت و امروز زنده نگه داشتن عاشورا یک وظیفه مهم برای ما محسوب می شود.

وی گفت: ارادت و عشق به امام حسین (ع) متعلق به همه بشریت و همه انسان های آزادی خواه است زیرا این امام نمادظلم ستیزی و عدالت است و امروز بشریت به این موضوع به شدت نیاز دارد همچنین امام حسین(ع)   زندگی خود را وقف آزادگی، عدالت طلبی  و سعادت بشر کرد و عبودیت و بندگی خالص خدا در زندگی این امام مشخص و بارز است.

کد خبر 1772276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha