شکست باید در اندیشه توحیدی حذف شود

آیت الله عبادی با بیان اینکه شکست باید در اندیشه توحیدی حذف شود، گفت: گاهی نتایج نامطلوب پیروزی‌های خارق العاده‌ای را به وجود می‌آورد که بهترین نشانه‌اش کربلای حسین(ع) است و چه پیروزی را می‌شود بالاتر از این تصور کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی امروز چهارشنبه (۲۰ تیر) در دیدار با جمعی از جوانان فعال در عرصه‌های تبلیغ و مشارکت حداکثری در انتخابات اظهار کرد: ما دو مرحله داریم یکی مرحله میدانی در معادلات و محاسبات بشری است که باید از همه استعدادهایی که خداوند به ما داده در جهت اعلای حق و ابطال باطل کمک بگیریم و نقاط قوت و ضعف خود را یادداشت کنیم و در جهت جبران آن در آینده به کار بگیریم و از استعدادهای لایزال الهی که به ما عنایت کرده غفلت نکنیم.

وی با بیان اینکه اما مرحله‌ای دیگر ورای این موضوع است اینکه در هر وضع موجود در همه امور زندگی مسئله پیروزی و شکست مطرح است، افزود: مرحله شکست باید در اندیشه توحیدی حذف شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: شکست نصیب آن کسی است که پیرو شیطان شده و طرفدار ظلم بوده است و شکست بر پیشانی فرد و جامعه‌ای نوشته شده که به دنبال باطل بوده چون در جبهه حق شکست معنی ندارد و اقتضای توحید همین است.

آیت الله عبادی با تأکید بر اینکه جبهه حق تمامش پیروزی است، ادامه داد: امام راحل فرمود ما مأمور به انجام وظیفه هستیم نتیجه هر چه شد پیروزی است.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه آنچه پیروزی و شکست را رقم می‌زند این است که براساس رضای خدا هست یا نه، گفت: گاهی نتایج نامطلوب پیروزی‌های خارق العاده‌ای را به وجود می‌آورد که بهترین نشانه‌اش کربلای حسین(ع) است و چه پیروزی را می‌شود بالاتر از این تصور کرد که البته با اتکای یک عمر مجاهدت اما یک نصف روز جهاد نهایی، نتیجه‌اش ارزشی شود که هیچ واژه‌ای نتواند نرخ آن را تعیین کند و لذا باید در قالب جدید آن پیروزی را رقم و تعبیر کرد«السلام علیک یا ثار الله و ابن ثاره‏».

وی بیان کرد: این پیروزی بعد از ۱۴۰۰ سال نه تنها برای یک نقطه و جمعیتی از زمین برای وصول به هر پیروزی به صورت بین‌المللی معیار شده و ملاکی برای انسان‌های حق‌پرست و مبارزه با ظلم شده است.

آیت الله عبادی یادآور شد: وقتی استعمار پیر و انگلیس خبیث با سلطه استعماری خون ملت‌ها و مردم شبه قاره هند را می‌مکید و کسی نمی‌توانست با این قدرت استعماری مقابله کند، ماهاتما گاندی گفت که من مردم هند را از زیر ستم استعمار غرب به سرکردگی انگلیس به پیروی از سرور آزادگان جهان، حسین بن علی (ع) نجات دادم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: امروز هم که حق و باطل در این شرایط آخرالزمانی با هم دست به گریبان هستند آنچه که تعیین‌کننده پیروزی است خون حسین(ع) در اربعین حسینی است.

وی در ادامه عنوان کرد: بنابراین امروز شما در جبهه حسین(ع) پیروز هستید اما به هر حال انتظار ظهور حضرت مهدی(عج) ایجاب می‌کند هم در صحنه میدانی و هم در عزم و اراده حق‌پرستی با قوت، قدرت و امید بیشتر حرکت کنیم.

امام جمعه بیرجند تأکید کرد: این انقلاب پیروز میدان است و در کشورهای غربی مردم و دانشجویان و زن و مرد آن عدالت‌طلبی را که پیام انقلاب ماست، شعار خود قرار داده و در مقابل طواغیت بین‌المللی می‌ایستند.

کد خبر 1772290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha