مجالس روضه امام حسین(ع) فرصتی برای خودشناسی و خودسازی است

حجت الاسلام محمدی لائینی محافل و مجالس امام حسین(ع) را فرصت مغتنمی برای خودشناسی و خودسازی دانست و گفت: محافل بزرگداشت سیدالشهدا همیشه مردمی است و باید این شور و محبت به امام حسین(ع) بیشتر شده و قیام سیدالشهدا بصیرت افزایی  شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق محمدی لایینی_ امام جمعه شهرستان نکا در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران،  با تشریح اوصاف و شاخص های شیعیان و قداست حضور در مراسم عزاداری امام حسین(ع) اظهار کرد: محافل ذکر یاد حضرات اهل بیت(ع) موجب بصیرت افزایی و روشنی ضمیر انشان است و باید نسل جدید را با این‌محافل آشنا کنیم.
وی با اشاره به بیان نورانی از امام حسین(ع) که فرمودند:« شیعیان ما کسانی هستند که قلوبشان سالم و تهی از ناخالصی، کینه، مکر و حیله باشد، » افزود: شیعه یعنی پیرو و کسی که به طور تمام و کمال مطیع و فرمانبر امام باشد و همه افعال و اقوال او منطبق با سیره و عمل امام و پیشوایش باشد.
امام‌جمعه نکا یادآور شد: بین شیعه و محب تفاوت است و هر محبی نمی تواند ادعای شیعه گری کند.
حجت الاسلام محمدی لائینی محافل و مجالس امام حسین(ع) را فرصت مغتنمی برای خودشناسی و خودسازی دانست و گفت: محافل بزرگداشت سیدالشهدا همیشه مردمی است و بلید این شور و محبت به امام حسین(ع) بیشتر شده و قیام سیدالشهدا بصیرت افزایی  شود.
وی با تاکید بر مراقبت از نفس و بکارگیری اعضاء و جوارح در راستای اطاعت از معبود، گفت: افعال هرکس تجلی نیات و نوع تفکر اوست و لذا باید بطور مدام از باطن، چشم، گوش و سایر اعضاء و جوارح مراقبت کنیم.
به گفته امام جمعه نکا، همه اعضاء در قیامت به حکم خدا به اعمال ما شهادت می دهند و چه خوب است اعضا و جوارح ما به دوستی اهل بیت و محبت آنان را در دل داشتن و در شهادت و وفات شان اشک ریختن را  شهادت دهند.
حجت الاسلام محمدی لائینی  گفت: محافل و مجالس امام حسین(ع) خودشناسی و خودسازی واقعی است و باید وعاظ، خطبا و مداحان در این بخش روشنگری کنند.
 وی یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر درس بزرگ عاشورا در کنار آزاده بودن است و باید این فریضه مهم الهی مورد توجه باشد.

کد خبر 1772313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha