تدارک ۶۰ ویژه برنامه محرمی به همت کانون‌های مساجد هرمزگان

خواجه‌یی گفت: ۶۰ برنامه شاخص ویژه ایام محرم به همت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان تدارک دیده شده است.

«اسلام خواجه‌یی» _ سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار داشت: بیشتر برنامه‌های محرمی کانون فرهنگی هنری مساجد هرمزگان با رویکرد فرهنگی و هنری است.

سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری هرمزگان با بیان اینکه برخی از کانون‌های مساجد استان نماش‌های آئینی-مذهبی و عاشورایی دارند، افزود: کانون‌های بندرعباس نمایش عاشورایی «حرمت شکسته» را اجرا می‌کنند و یک کانون در میناب که مرکز فعالیت‌های هنری نمایشی است، نمایش «خون خدا» را در دستور کار قرار داده است.

خواجه‌یی گفت: جشنواره‌های محرمی از جمله عکس عاشورایی، تعزیه‌خوانی، معرفی و انتقال پیام عاشورا، نقاشی‌های کودکانه و نوحه نشسته که سبک خاصی از عزاداری در جنوب کشور است، به همت کانون‌های مساجد هرمزگان اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان در ایام اربعین حسینی موکب‌هایی در مسیر پیاده روی  زائران حسینی در روستای چهواز شهرستان پارسیان برپا می‌کنند، کانون منتظران ظهور  با راه اندازی موکب بزرگ امام خامنه ای از هم اکنون کار خود را آغاز کرده است.

به گفته سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان، همزمان با اجرای برنامه‌های ویژه دهه اول محرم در هرمزگان، کلاس‌های روخوانی، روان‌خوانی و آموزش احکام برای دختران و پسران کار خود را آغاز کرده‌اند.

خواجه‌یی در ادامه از راه اندازی هیئت‌های نوجوانان در کانون های مساجد خبر داد و گفت: تاکنون ۶۰ کانون فرهنگی هنری هرمزگان هیئت‌های مختص نوجوانان را راه اندازی کرده‌اند که با استقبال آن‌ها مواجه شده است.   استان هرمزگان یک هزار و ۶۳ کانون فرهنگی و هنری دارد که ۵۵ کانون تخصصی و ویژه خواهران است که منبرهای زنانه در ایام محرم دارند.

وی با بیان اینکه برخی کانون‌های با فراخوان دادن و جمع آوری نذورات، غذای متبرک طبخ می کنند و بین نیازمندان محلات توزیع می‌کنند، ادامه داد: غذاهای نذری به همت نوجوانان مسجدی بین نیازمندان توزیع می شود.

به گفته سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری هرمزگان، مسئولیت بیشتر موکب‌های صلواتی و هیئت‌های مذهبی در استان هرمزگان بر عهده نوجوانان مسجدی است و حتی خودشان مدیحه سرایی دارند.

خواجه‌یی در پایان گفت: در مجموع حدود ۶۰ برنامه شاخص ویژه ایام محرم در استان هرمزگان توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد تدارک دیده شده است.

کد خبر 1772323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha