راه‌اندازی ۲۰ حسینیه کودک در کانون‌های مساجد آذربایجان شرقی

شفیعی گفت: ۲۰ حسینیه کودک همزمان با اوقات فراغت برای کودکان زیر ۱۰ سال در سطح کانون‌های مساجد فعال شده تا مطابق با ذائقه کودکان فرهنگ عاشورایی ترویج شود.

«مرتضی شفیعی»- مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار داشت: کانون های فرهنگی هنری مساجد همراه با دیگر مراکز فرهنگی، دینی و هنری استان برنامه‌های مختلفی را در قالب فرهنگی و هنری برای ترویج فرهنگ عاشورایی در این ایام پیش بینی کرده‌اند.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی با بیان اینکه نوع برنامه‌های محرمی استان با مشارکت و هنرنمایی بچه‌های مسجد و به ویژه بچه‌های هنرمند کانونی چیده شده است، افزود: رویکرد برنامه‌ها بیشتر تبیینی، معرفتی و در راستای اهداف جریان عاشورا در قالب رشته‌های هنری است.

وی از اجرای برنامه‌های سنتی عزاداری، سینه‌زنی و سنت آئینی «شاه حسین گویان» در استان آذربایجان به همت بچه‌های مسجد خبر داد و گفت: همچنین آئین سنتی تعزیه‌خوانی و یا شبیه‌خوانی در بیشتر در مناطق روستایی در روز تاسوعا و عاشورا به همت بچه‌های مسجدی اجرا می‌شود.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی از اجرای نمایش‌های آئینی کوتاه با موضوع نهضت عاشورا در مساجد محوری و تئاتر شهر تبریز خبر داد و گفت: آئین سنتی «نقالی» امسال در سطح چند استان با مشارکت و همراهی هنرمندان سایر رشته‌های تجسمی و نمایشی اجرا می‌شود.

به گفته وی؛ همایش سه ساله‌های حسینی جمعه این هفته همزمان با سراسر کشور به همت کانون‌های فرهنگی هنری پیگیری و اجرا می‌شود.

شفیعی عنوان کرد: ۲۰ حسینیه کودک همزمان با اوقات فراغت ویژه کودکان زیر ۱۰ سال در سطح کانون‌های فرهنگی هنری با همراهی شهرداری‌ها و سازمان تبلیغات اسلامی فعال شده و مطابق با ذائقه کودکان با اجرای مسابقه‌، فرهنگ عاشورایی ترویج می‌شود.

به گفته وی، مسابقه کتاب و کتابخوانی، برنامه‌های فرهنگی و هنری و اجرای دومین دوره مسابقه حکاکی به «نشانه علم» و مسابقه عکس حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای به «نشانه علم» از دیگر برنامه‌های کانون‌های مساجد است که مهلت شرکت در آن تا اربعین حسینی اعلام شده است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی با بیان اینکه برگزاری محافل انس با قرآن در قالب مسجد پایگاه قرآنی در مساجد شهر در دستور کار است، ادامه داد: برگزاری جلسات آموزشی و حلقه‌های عاشورا پژوهی در قالب طرح اوقات فراغت در مساجد شهری و روستایی در حال اجرا است.

شفیعی در پایان گفت: تلاوت قرآن، ختم صلوات و زیارت عاشورا و اهدای ثواب آن به شهدای کربلا و تجلیل از پیشکسوتان و پیرغلامان حسینی از دیگر برنامه‌های کانون‌های مساجد است.

کد خبر 1772325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha