نماز مرز بین ایمان و کفر است

آیت الله محمدی لائینی برلزوم نمازخوان نمودن فرزندان توسط والدین تاکید کرد و گفت: نماز مرز بین ایمان و کفر است. کسانی که نمازخوان هستند باید تلاش کنند که فرزندانی نمازخوان تربیت نمایند و فرزندانشان پیرو شهوات نباشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی -نماینده ولی فقیه در مازندران در مجلس روضه سیدالشهدا(ع) که با حضور استاندار مازندران و مدیران دستگاه های اجرایی دیارعلویان در نمازخانه استانداری برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم حسینی و ادای احترام به مقام شامخ ۱۴هزار و ۵۰۰شهید دیارعلویان و شهید خوشنام مدفون در استانداری با اشاره به اهمیت برپایی مجالس روضه امام حسین(ع) وقرائت زیارت عاشورا اظهار کرد: امام حسین(ع) به محمد حنفیه وصیت کرده است و درفرازی از این وصیت نامه به علت خروج خودش از قبیله اشاره داشت.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) مهمترین هدف خروج از مدینه را اصلاح امت اسلام عنوان کرد و افزود: همچنین سیدالشهدا(ع) مبارزه با مفاسد و جایگزینی صلاح را دیگر هدف قیام کربلا بیان نمودند.

آیت الله محمدی لائینی با اشاره به راهکارهای اصلاحات امت اسلام در قیام عاشورا، گفت: امام حسین(ع) برای امربه معروف و نهی منکر قیام کردند.

وی با بیان اینکه امربه معروفات و دعوت مردم به خوبی ها باید مورد توجه همگان باشد، ادامه داد: امربه معروف و نهی از منکر یکی از فروعات دین است.

آیت الله محمدی لائینی با اشاره به کتاب شریف کافی که محمدبن یعقوب کلینی روایت های فراوانی در باب العقل والجهل آورده، گفت: بسیاری از انسان ها سواد زیادی دارند اما رفتار و کردارشان از عقلانیت بدور است.

وی با بیان اینکه جاهل اگر ساکت باشد وچیزی نگوید همه چیز درست می شود، افزود: امیرالمومنین علی(ع) درتوصیف عصر جاهلیت می فرمایند: «عصری بود که جهال گوینده بودند اما عالم ها دهان بسته بودند.»

آیت الله محمدی لائینی با تاکید براحیای امربه معروف و نهی از منکر در جامعه که باید از خانواده و نزدیکان شروع شود، خاطرنشان شد: نماز و مسجد متاسفانه در جامعه امروزی مظلوم واقع شدند مسجدی که نمازخوان نداشته باشد روز قیامت از ما شکایت می کند.

وی برلزوم نمازخوان نمودن فرزندان توسط والدین تاکید کرد و گفت: نماز مرز بین ایمان و کفر است. کسانی که نمازخوان هستند باید تلاش کنند که فرزندانی نمازخوان تربیت نمایند و فرزندانشان پیرو شهوات نباشند.

آیت الله محمدی لائینی در ادامه به مظلومیت حجاب در جامعه امروز اشاره کرد و افزود: حجاب یک واجب مسلم است نباید در بین امت اسلامی مظلوم واقع شود.

کد خبر 1772329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha