برپایی دو  ایستگاه صلواتی چای زغالی در دو محله کم برخوردار ارومیه

به یاد شهید امیرحسین عبدالهیان دو ایستگاه صلواتی چای زغالی در دو محله کم برخوردار به همت کانون فرهنگی و هنری حبیب ابن مظاهر ارومیه برپا شده است.

خبرگزاری شبستان - آذربایجان‌غربی: محرم که می آید حال و هوای دیگری حاکم می شود. بیرق های سیاه آویزان می شود و نوحه ها و عزاداری ها در کوچه و خیابان به گوش می رسد و به مناسبت دهه اول محرم مردم استان آذربایجان غربی به عشق حسین (ع) ایستگاه صلواتی برپا کردند و از عزاداران آن امام همام و یاران باوفایش در هیأت‌ها، مساجد و تکایا پذیرایی می کنند.

در این ایام بسیاری از مردم سعی می‌کنند، به هر نحوی که می‌توانند، در عزاداری سرور و سالار شهیدان ابا عبدالله (ع) شرکت کنند.

کانون فرهنگی و هنری حبیب ابن مظاهر مسجد حاجی پیرلو در یکی از مناطق کم برخوردار ارومیه قرار دارند که در تمام مناسبت های ملی و مذهبی فعال است و امسال نیز به یاد شهید امیر حسین عبدالهیان یکی از شهدای خدمت که به همراه شهید آیت الله رئیسی به شهادت رسیدند ایستگاه صلواتی چای ذغالی در دو محله برپا کرده است.

نژاد عباسی، مدیر کانون فرهنگی و هنری حبیب ابن مظاهر ارومیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، گفت: به همت اعضای مسجدی این کانون ایستگاه های صلواتی به یاد شهید دیپلمات امیر حسین عبدالهیان برپا شده که میزبان عزاداران حسینی است.

مدیر کانون فرهنگی و هنری حبیب ابن مظاهر ارومیه گفت: ما این ایستگاه ها را به یاد شهدای خدمت و شهید دیپلمات عبدالهیان برپا کردیم و هر شب میزبان مردم هستیم.

وی افزود: استقبال مردم از این ایستگاه ها زیاد است و هر شب هم بر تعداد عزاداران حسینی افزوده می شود. وجود این ایستگاه های صلواتی موجب می شود تا عزاداران حسینی ساعات بیشتری را بتوانند در هیئت ها و دسته روی های عزاداری به عزاداری بپردازند.

نژاد عباسی ادامه داد: ایستگاه های صلواتی جزئی از فرهنگ عاشورایی و محرم شده است که مسجد و اعضای کانون نیز هر ساله این ایستگاه‌ها را برپا می کنند تا بتوانند سهمی در این عزاداری حسینی داشته باشند.

وی گفت: کسانی که با احترام به عشق حسین (ع) ساعت ها سرپا می ایستند و چای و خرما تعارف می کنند و همچنین زن و مرد، پیر و جوان به دور از کسب و کار روزانه شب ها در هیئت ها و مساجد گرد هم می آیند و عزاداری می کنند.

برپایی دو  ایستگاه صلواتی چای زغالی در دو محله کم برخوردار ارومیه

کد خبر 1772337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha