همایش شیرخوارگان حسینی در ۲۱ نقطه آران و بیدگل برگزار می شود

مسئول دبیرخانه آیین ها و همایش های مذهبی شهرستان آران و بیدگل از برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در ۲۱ نقطه این شهرستان خبر داد.

حسن نبوی‌زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر کشور، روز جمعه، ۲۲ تیرماه از ساعت ۷:۳۰ صبح در ۲۱  نقطه شهری و روستایی شهرستان آران و بیدگل برگزار می شود.

مسئول دبیرخانه دائمی آیین ها و همایش های مذهبی آران و بیدگل افزود:  ۹ نقطه شهری و ۱۲ نقطه روستایی در شهرستان آران و بیدگل میزبان این اجتماع بزرگ هستند و پیش بینی می شود ۱۰ هزار مادر و کودک در این همایش شرکت کنند.

نبوی زاده افزود: هیئت علی اصغر(ع)   چهارسوق، امامزاده قاسم بن علی النقی(ع)، هیئت چهارده معصوم(ع) شهرک رسالت، هیئت علی اکبر(ع) منطقه شهید باهنر شهر نوش آباد، هیئت علی اصغر(ع) سفیدشهر، هیئت حضرت علی اکبر(ع) ابوزیدآباد، هیئت رزمندگان حسین آباد، هیئت جان نثاران قمر بنی هاشم(ع) روستای علی آباد مرکزی و هیئت انصارالحسین(ع) روستای یزدل از مهم ترین مراکز برگزاری همایش شیرخوارگان در بخش مرکزی آران و بیدگل هستند.

مسئول دبیرخانه آیین ها و همایش های مذهبی آران و بیدگل ادامه داد:  دو کارگاه دوخت لباس همایش شیرخوارگان حسینی با حضور ۷۰ طراح و خیاط در آران و بیدگل فعالیت می کند که ۳ هزار دست لباس شیرخوارگان و یک هزار و ۲۰۰ پرچم سردربی را تهیه و رایگان به نوزادان و مادران شرکت کننده در این همایش اهدا می کند.

به گفته نبوی زاده، واقعه‌گویی حادثه کربلا با تکیه بر عاطفی‌ترین نقطه واقعه عاشورا یعنی حضرت علی اصغر(ع)، بزرگداشت شعائر حسینی و تربیت نسل انقلابی، مکتبی و حسینی، توسل به حضرت علی‌ اصغر(ع) و بیان مظلومیت شیرخوار امام حسین(ع) از اهداف برگزاری این همایش است.

دبیرخانه آیین ها و همایش های مذهبی، مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع)، هیئات مذهبی و اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آران و بیدگل در برگزاری این همایش مشارکت دارند.

کد خبر 1772347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha