عفاف و حجاب، عامل پویایی و بالندگی جامعه اسلامی است

امیر سرتیپ دوم خلیل آبادی گفت: عفاف و حجاب عامل پویایی و بالندگی جامعه اسلامی است و از ارکان اصلی دین مبین اسلام بشمار می رود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، امیر سرتیپ دوم علی خلیل آبادی صبح امروز پنجشنبه(۲۱تیرماه) در مراسم گرامیداشت عفاف و حجاب که در سینما قدس شهرک سازمانی این منطقه برگزار شد، اظهار کرد: حفظ عفاف حجاب، زن و مرد را از نگاه‌ های هوس آلود باز می دارد و علاوه بر پیشگیری از فروپاشی خانواده، از مفاسد اخلاقی جلوگیری می کند.

وی حجاب را زمینه ساز امنیت و آرامش در جامعه دانست و افزود: زنان و مردان با رعایت کردن حدود و مرزها در تعاملات اجتماعی خود، جامعه را به فضای امن و آرام تبدیل می‌کنند، که در آن افراد با آسودگی خاطر به فعالیت‌ های اجتماعی خود می‌پردازند.

عفاف و حجاب، عامل پویایی و بالندگی جامعه اسلامی است

امیر دوم خلیل آبادی با اشاره به اینکه حجاب و عفاف موجب ارتقاء فرهنگ و اخلاق در سطح جامعه می‌شود، تصریح کرد: زمانی که افراد جامعه بویژه نسل جوان در پوشش و رفتار خود عفاف و حجاب را رعایت می‌کنند، در واقع به سمت ارزش‌ های اخلاقی و معنوی گام بر می دارند و از رفتار های ناشایست و غیر اخلاقی دوری می‌کنند.

وی بر ضرورت انجام فعالیت‌ های فرهنگی در حوزه ترویج حجاب در سطح جامعه، تاکید و گفت: باور عفت دینی و حجاب اسلامی باید از درون خانواده و از سوی اعضای آن به نسل آینده آموزش داده شود.

عفاف و حجاب، عامل پویایی و بالندگی جامعه اسلامی است

جانشین منطقه پدافند هوایی شمال شرق ارتش در پایان خاطرنشان کرد: عفاف و حجاب نقشی کلیدی در پویایی و بالندگی جامعه اسلامی ایفا می‌کنند و با رعایت این دو اصل مهم، می‌توان جامعه‌ای سالم، امن، اخلاقی و با هویت قوی بنا کرد.

در پایان این مراسم از دختران محجبه و فعالان در حوزه عفاف و حجاب با اهدا لوح و هدیه تقدیر به عمل آمد.

پایان پیام/

کد خبر 1772349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha