هیچ خللی در پاسداشت از رای مردم در انتخابات ایجاد نشد

حجت الاسلام یعقوبی گفت: هیچ خللی در پاسداشت رای مردم به وجود نیامد چراکه انتخابات در کمال صحت، دقت و امانت و با در نظر گرفتن حق الناس در کشور و استان برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان‌ از خراسان جنوبی، حجت الاسلام مهدی یعقوبی امروز پنج شنبه (۲۱ تیر) در جلسه دیدار اعضای هیات نظارت بر انتخابات خراسان جنوبی به مناسبت فرا رسیدن ۲۶ تیرماه سالروز تاسیس شورای نگهبان اظهار داشت: در فاصله دو ماه در خراسان جنوبی، چهار مرحله انتخابات را پشت سر گذاشتیم.

رئیس هیات نظارت و بازرسی انتخابات استان خراسان جنوبی با اشاره به شهادت رئیس جمهور مردمی و خستگی ناپذیر دولت سیزدهم گفت: ۶ خرداد ماه هیأت‌های نظارت استانی بر انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری تشکیل شدند و در ۸ خرداد در شهرستان‌ها هیات‌های نظارت تشکیل و احکام آن ها ابلاغ شد.

به گفته وی؛ تمامی افراد و اعضای هیأت های نظارت افراد ایمن، دلسوز انقلاب و آشنای به امر انتخابات بودند، گفت: در هر شهرستان سه نفر اعضای هیئت نظارت بودند.

رئیس هیات نظارت و بازرسی انتخابات استان خراسان جنوبی با بیان اینکه در بخش ها ما هیأت نظارت نداشتیم، افزود: لذا در ۱۸ بخش ما نمایندگانی برای نظارت بر انتخابات داشتیم.

به گفته وی؛ در مجموع ۵۳ نفر ناظر در سطوح مختلف انتخابات استان داشتیم که امر نظارت بر انتخابات را دنبال کردند.

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به نظارت موثر شورای نگهبان بر تمامی مراحل انتخابات، گفت: در شهرستان ها علی رغم اینکه نیروی مستخدم نیستند اما در عرصه نظارت بر انتخابات در این ۴۰ روز با تمام وجود همدوش هیئت اجرایی، پای کار بودند.

وی تصریح کرد: در پنج ماه، پنج انتخابات در سطح استان برگزار شد که در تاریخ انتخابات دنیا بی نظیر است که خود یکی از عینی‌ترین و فاخرترین برنامه های مردم سالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی است که به رخ جهانیان کشیده شد.

رئیس هیات نظارت و بازرسی انتخابات استان خراسان جنوبی با اشاره حضور ۶۴ درصدی مردم در انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: بیش از ۷۰ درصد واجدین شرایط رای دادن در استان در انتخابات مشارکت داشتند و در هر دو مرحله این استان در بین ۳۱ استان کشور، رتبه اول مشارک را کسب کرد.

حجت الاسلام یعقوبی افزود: تعداد عوامل نظارتی در شعب اخذ رای در مجموع ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در سطح استان بودند.

به گفته وی، هیچ شکایتی از روند انتخابات نداشتیم و هیچ موردی هم در سامانه ثبت نشد، آموزش جدی عوامل نظارتی توسط مربیان در دستور بود و هر مطلبی به لحظه توسط مربیان ارائه می شد.

رئیس هیات نظارت و بازرسی انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: رعایت صرفه جویی و هزینه‌کرد اضافی در انتخابات در دستور کار بود و سامانه مردم ناظر توسط شورای نگهبان راه اندازی شده بود تا از طریق این سامانه تخلفات به طور مستقیم به شورای نگهبان ارائه شود لذا امر نظارت بر انتخابات به طور مستقیم رصد می شد.

وی تصریح کرد: هیچ خللی در پاسداشت رای مردم به وجود نیامد چراکه انتخابات در کمال صحت، دقت و امانت و با در نظر گرفتن حق الناس در کشور و استان برگزار شده است.

کد خبر 1772351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha