نوجوانان مسجدی روستای دهنو عزادار امام حسین (ع) شدند

همزمان با فرارسیدن دهه اول ماه محرم جوانان و نوجوانان کانون فرهنگی هنری آیت‌الله خامنه‌ای روستای دهنو استان چهارمحال‌وبختیاری رنگ و بوی دیگری به محافل عزاداری سید و سالار شهیدان بخشیده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان چهارمحال‌وبختیاری، عشق اباعبدالله الحسین (ع) و درک قیام عاشورا، پیر و جوان نمی‌شناسد به‌طوری‌که کانون امام خامنه‌ای روستای دهنو استان چهارمحال‌وبختیاری همزمان با فرارسیدن ماه محرم شاهد حماسه‌آفرینی نوجوانان و نوجوانان است که به تاسی از نوجوانان دشت کربلا عاشقانه و از سر اخلاص و محبت به اهل‌بیت (ع) به‌ویژه امام حسین (ع) و یارانش با برپایی خیمه‌های عزای امام حسین (ع) و حضور در محافل عزاداری عشق و ارادت خالصانه خود را به اباعبدالله الحسین (ع) نشان دادند و نهضت عاشورا را الگوی خود قرار داده تا فرهنگ عاشورا همچنان زنده و پویا بماند.

همه ساله میلیون‌ها مسلمان دلباخته اهل‌بیت عصمت و طهارت با آمدن ماه محرم چنان دل به قافله حسین بن علی (ع) می‌سپارند که گویی شمیم خوش کربلا را احساس می‌کنند.

عاشقان و دوستداران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و خاندان نبوی در این روزها با برافراشتن علم‌های سیاه و حضور در مساجد، حسینیه‌ها و دیگر اماکن متبرکه در سوگ سرور و سالار شهیدان می‌نشینند.

نوجوانان مسجدی روستای دهنو عزادار امام حسین (ع) شدند

عشق به امام حسین (ع)؛ سن، جنس، نژاد و رنگ نمی‌شناسد، هر کسی که گوشه‌ای از حادثه غم‌بار کربلا را شنیده باشد به ناگه اشک در چشمانش حلق می‌زند چرا که عشق به حسین مرز، اندیشه و تعقل‌ها را درنوردیده است.

فرهنگ و دلدادگی عاشورایی مردمان سرزمین قومیت‌ها که نسل به نسل جریان داشته تعلق خاطر پدران و مادران این دیار به اهل‌بیت (ع) و تربیت فرزندان در مدرسه فرهنگ عاشورایی همواره پرچم ارادت خود را به معصومین (ع) برافراشته نگاه‌داشته است و شورآفرینی نوجوانان و جوانان در مراسم مذهبی هیئت‌ها نشانگر این حقیقت است.

به‌خاطر دارم زمانی که خود نیز کودکی بودم در ایام محرم به همراه خانواده به هیئت‌ها و مساجد و محافل عزای امام حسین (ع) می‌رفتیم و شاید سن و سالی نداشتیم، اما عشق حسین در سینه‌ها، اندیشه و قلب‌هایمان بود و این عشق و محبت همچنان مانند خون در رگ‌ها جریان دارد.

بدون شک محرم و محفل عزای حسین (ع) تطهیرکننده روح و روان، آرامش‌دهنده و نجات‌بخش است و فرصتی مغتنم برای رسیدن به کمال، خودشناسی و خداشناسی است.

و این مکتب حسینی است که همیشه پابرجا بوده و شاگردانی در دل خود تربیت‌کرده تا در راستای ارزش‌ها و آرمان‌ها گام بردارند حال ایام محرم و شور حسینی بهترین فرصت برای بهره‌مندی از این مکتب است و دراین‌بین فعالان آیت‌الله خامنه‌ای روستای دهنو استان چهارمحال‌وبختیاری در عزمی راسخ، همراه عموم عزاداران، این شب‌های عزا و حزن را با برگزاری برنامه‌های مختلف جمعی سرسپرده پیشگاه امام شهیدشان شدند و در مشارکتی دینی و سیاسی، با اهتزاز پرچم‌های «یا حسین (ع)» به سوگ اصحاب و آزادگان شهید کربلا نشستند.

نوجوانان مسجدی روستای دهنو عزادار امام حسین (ع) شدند

مدیر کانون فرهنگی هنری آیت‌الله خامنه‌ای مسجد امام حسین (ع) روستای دهنو استان چهارمحال‌وبختیاری، به برنامه‌های آیت‌الله خامنه‌ای مسجد امام حسین (ع) روستای دهنو اشاره کرد و افزود: مراسم عزاداری و سوگواری در ایام محرم با حضور نوجوانان و جوانان در حال برگزاری است.

مریم ربیعی، برپایی موکب‌های عزاداری و ایستگاه‌های صلواتی، مراسم نوحه‌خوانی، دسته روی، سینه‌زنی و برپایی محفل نورانی تلاوت قرآن کریم را از دیگر برنامه‌های کانون فرهنگی هنری آیت‌الله خامنه‌ای مسجد امام حسین (ع) روستای دهنو استان چهارمحال‌وبختیاری نام برد.

وی افزود: علاوه بر پذیرایی اعضای کانون آیت‌الله خامنه‌ای از عزاداران و برپایی ایستگاه‌های صلواتی به حضور بچه‌های مسجدی این روستا در محافل عزاداری، نوحه‌خوانی، توزیع نذری امام حسین (ع) بین مردم را نیز می‌توان در این برنامه‌ها معرفی کرد.

ربیعی در ادامه ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت امام حسین (ع) و اصحاب کربلا، گفت: برنامه‌ها با نصب کتیبه «به مجلس عزای حسین خوش آمدید» آغاز شد و با همراهی کودکان و نوجوانان و برگزاری کلاس‌های آموزشی و مسابقات نقاشی با موضوع عاشورا شکل گرفت.

نوجوانان مسجدی روستای دهنو عزادار امام حسین (ع) شدند

کد خبر 1772367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha