حجاب در رسیدن بانوان به مدارج معنوی و تحکیم خانواده تاثیر گذار است

ساره میرشکاری با اشاره به تاثیر پایبندی بانوان به حجاب در رسیدن آنها به مدارج معنوی و حفظ تحکیم خانواده، افزود: امروز ویژه برنامه ای با عنوان اجتماع مدافعان حریم حیاء و خانواده توسط بسیج جامعه زنان و امور بانوان فرمانداری در تالار فاطمیه دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جیرفت با حضور بانوان  و دلسوزان حریم خانواده برگزار شد.

ساره میرشکاری در حاشیه برگزاری اجتماع مدافعان حریم حیاء و خانواده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: ۲۱ تیرماه سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب رضاخان است که در تقویم جمهوری اسلامی ایران به نام روز حجاب و عفاف نامگذاری شده است.
مسئول بسیج جامعه زنان شهرستان جیرفت بیان کرد: در چنین  روزی دژخیمان رضاخان مردم معترض به کشف حجاب را در مسجد گوهرشاد به خاک و خون کشیدند.
وی با اشاره به تاثیر پایبندی بانوان به حجاب در رسیدن آنها به مدارج معنوی و حفظ تحکیم خانواده، افزود: امروز ویژه برنامه ای با عنوان اجتماع مدافعان حریم حیاء و خانواده توسط بسیج جامعه زنان و امور بانوان فرمانداری در تالار فاطمیه دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جیرفت با حضور بانوان  و دلسوزان حریم خانواده برگزار شد.
میرشکاری فلسفه حجاب را حضور زن در اجتماع دانست و خاطرنشان کرد: فارغ از هر نوع نگاه جنسیتی وقتی زن در جامعه با پوشش ظاهر می شود ملاک ارزش گذاری زن به جای زیبایی، ارزش ها و ویژگی های شخصیتی زن خواهد بود و این برای آرامش زن بهتر است.
مسئول بسیج جامعه زنان شهرستان جیرفت تصریح کرد: زیبایی امری ناپایدار است و وقتی ملاک ارزش گذاری زن در جامعه، زیبایی باشد آنگاه با بالا رفتن سن و کم شدن زیبایی ارزش زن در جامعه کاهش می یابد و در نتیجه زن دچار انزوا و ... می شود بنابراین به نفع زن است که ملاک ارزش گذاری او ارزش های انسانیش باشد.
وی ابراز کرد: هنگامی اهمیت یک امر مشخص می شود که آثار آن در جامعه مورد بررسی قرار گیرد و از مهمترین آثار حجاب و عفاف در جامعه کمک به ایجاد آرامش روحی و روانی در جامعه، استحکام خانواده، بازدهی نیروی کار و اقتصاد کشور و جلوگیری از اسراف و اتلاف وقت است.
میرشکاری اظهار کرد: برخی از برنامه های بسیج جامعه زنان سپاه شهرستان جیرفت در هفته حجاب و عفاف برگزاری اجتماع مدافعان حریم حیاء و خانواده، شب شعر و مشاعره با موضوع حجاب و عفاف است.
مسئول بسیج جامعه زنان شهرستان جیرفت عنوان کرد: روایتگری نهضت گوهرشاد در مساجد و پایگاه های مقاومت بسیج، برپایی غرفه های یک حس خوب، برگزاری هیئت محبوب دلم، برپایی موکب خانم حضرت زینب (س)، برگزاری نمایشگاه عرضه محصولات حجاب و عفاف و برگزاری جشنواره فرهنگی ریحانه از دیگر برنامه های بزرگداشت هفته عفاف و حجاب است.

کد خبر 1772387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha