اجرای ۶۰۰ ویژه برنامه هفته حجاب و عفاف در کردستان

سرکانی گفت: ۶۰۰ ویژه برنامه در هفته حجاب و عفاف در پایگاه‌های بسیج در کردستان برگزار می‌شود.

بتول سرکانی درمسئول بسیج جامعه زنان استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، عنوان کرد: در ایام مربوطه که دو هفته پر ارزش حجاب و عفاف و هفته امر به معروف و نهی از منکر با هم مصادف شدند اهمیت توجه به دو موضوع بیشتر می‌شود.

وی افزود: همواره جنگ و هجمه دشمنان ترکیبی بوده و یکی از مباحث همیشگی در هجمه‌ها حجاب و عفاف است و نمود بارز آن جریان سال ۴۰۰ بود که با شعار سخیف زن، زندگی و آزادی عفت زنان و دختران ما را هدف قرار دادند.

مسئول بسیج جامعه زنان استان کردستان اذعان کرد: در مقابل همیشه هوشیاری و آگاهی زنان ما نقشه دشمنان را نقشه بر آب کرده و باعث سربلندی ما شده است.

سرکانی تصریح کرد: بانوان عفیف ما موظف هستند با تاسی گرفتن از سیره حضرت زینب(س) که پیام رسان حادثه عاشورا بودند و الگوی ایشان هم حضرت زهرا بود که پرچم دار حجاب و عفاف در صحنه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بودند، را سرمشق زندگی خود قرار دهند.

وی یادآور شد: از ۱۶ تیر و همزمان با شروع هفته حجاب و عفاف ۶۰۰ برنامه توسط حوزه‌های بسیج خواهران استان برگزار شده که تا پایان هفته هم ادامه خواهد داشت.

مسئول بسیج جامعه زنان استان کردستان خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم شب شعر، نشست تفسیر زندگی با موضوع سیره حضرت زینب و نقاله گویی حادثه گوهرشاد و روایت‌گری آن، برگزاری برنامه ورزشی و مراسم شقایق‌ها با محوریت تجلیل از ورزشکاران اسوه عفاف و حجاب، نمایشگاه ریحانه در بحث خوشنویسی، نقاشی و خطاطی بحث حجاب و عفاف از اهم برنامه‌ها است.

سرکانی تصریح کرد: تعداد برنامه‌های مهم و شاخص هم ۲۴ مورد است که یکی از این برنامه‌ها همایش مدافعان حریم خانواده به صورت سراسری در پارک رویارویی و مکان‌های سرباز که امروز برگزار می‌شود و در آن مطالبه بانوان از مسؤولان در بحث حجاب و پای کار آمدن مردان در این مورد است.

وی افزود: نمایشگاه مد و پوشاک ایرانی و اسلامی با تاکید بر پوشش اسلامی و بومی کردن محصولات متناسب با سبک پوشش استان تا پایان مهر ماه انجام می‌شود.

مسئول بسیج جامعه زنان استان کردستان اذعان کرد: همچنین برگزاری یادواره شهدای زن، افتتاحیه مهدهای قرآنی با رویکرد عفاف و حجاب هم برگزار می‌شود.

سرکانی بیان کرد: بانوان ما زنانی عفیفه و با عفت هستند که در هجمه‌های فرهنگی به پاس خون شهدا سربلند بیرون آمدند و با حجاب و عفاف خود دین خود به اسلام و خون شهدا را ادا کردند.

کد خبر 1772396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha