افزایش اطعام دهه اول محرم در مساجد حاشیه شهر مشهد

مسئول پهنه شهید دارابی گفت: تدبیر اوقاف باعث شده در حاشیه شهر اکثرا هیئات و مساجد حداقل نیمی از دهه محرم را اطعام داشته باشند.

حجت الاسلام‌ محسن پاکدامن در گفتگو با خبرگزاری شبستان از مشهد، بیان کرد: چند سالی است که با پای کارآمدن نهادهای انقلابی و اتحاد آنها، مجالس فرهنگی در حاشیه شهر مشهد با رونق بیشتری همراه است.

وی افزود: اوقاف استان نیز در راستای اجرای نیت واقفین با همکاری مساجد سعی در ایجاد رونق و شور مذهبی در مجالس سید الشهدا داشته و مردم نیز اگر چه در این چند سال از نظر اقتصادی مشکل داشتند اما جهت اطعام عزاداران سیدالشهدا مشارکت داشته و هر سال این مشارکت بیشتر شده است.

مسئول پهنه شهید دارابی خاطرنشان کرد: واقفین و خیرین با وقفیات و ثبت در اوقاف استان، موجب می شوند، اجرای نیت، بهتر، با هدف و کیفیت بهتری صورت گیرد.

وی افزود: در گذشته پذیرایی مجالس در حاشیه شهر، مردمی و با کمک خیرین بوده است لذا پذیرایی ها مختصر بود اما با اقدام اوقاف طی سه سال اخیر، حداقل از ۱۰ شب محرم، ۵ شب در همه مجلس ها اطعام انجام می شود که این امر موجب می شود، خانم خانه و همسر و فرزندان با طیب خاطر هم در عزاداری شرکت کنند و هم به عنوان مهمانی از غذای امام‌حسین ع متنعم شوند.

پایان پیام/

کد خبر 1772403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha