سه شرط ضروری برای زائران اربعین/ زوار با خودروی شخصی به مرزها بیایند

رئیس ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه لازم است همه زائران اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت نام کنند، گفت:  امسال برای خروج از کشور در اربعین سه شرط داشتن گذرنامه زیارتی یا بین المللی و ثبت نام در سامانه سماح و انجام بیمه الزامی است و هرکسی یکی از این سه شرایط را نداشته باشد نمی تواند از مرز خارج شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری شبستان، سید مجید میر احمدی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید وزیر کشور از مرز بین المللی خسروی در کرمانشاه گفت: ثبت نام متقاضیان زیارت اربعین حسینی امسال یک هفته زودتر آغاز شده از این رو زائران هرچه سریع تر باید در سامانه سماح به نشانی samah.haj.ir ثبت نام کنند تا از خدمات لازم بهره مند شوند.

وی اظهار کرد: تاکنون ۶۰ هزار زائر اربعین در سامانه سماح ثبت نام کرده اند. امسال اربعین برای خروج از کشور سه شرط داشتن گذرنامه زیارتی یا بین المللی و ثبت نام در سامانه سماح و انجام بیمه الزامی است و هرکسی یکی از این سه شرایط را نداشته باشد نمی تواند از مرز خارج شود.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: ثبت نام زائران در سامانه سماح به ۲ دلیل مهم است یکی اینکه امکان مدیریت و برنامه ریزی برای تسهیل در ارائه خدمات بیشتر را برای زائران فراهم می کند و دوم اینکه بحث بیمه ای زائران با توجه به سنگین بودن هزینه های درمانی در عراق خیلی مهم است و یک زائر با اندک مبلغ کمی که برای برخورداری از بیمه پرداخت می کند هم خود را در مقابل حوادث بیمه کرده که این بیمه حوادث تا سقف ۱۰ میلیارد ریال را برای نقص عضو و یا موارد جراحی و بستری پرداخت می کند و هم اینکه امسال هوا خیلی گرم است و افرادی که بیمار می شوند نیز بیشتر هستند از این رو تاکید می کنیم این امر الزام آور را انجام دهند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین با اشاره به توسعه ظرفیت پارکینگ‌ها و از طرفی برخی کمبودها در حوزه حمل و نقل عمومی، از زوار اربعین خواست تا با خودروی شخصی به مرزها بیایند.

وی با اشاره به توسعه پارکینگ‌ها در مرزهای کشور گفت: در حال حاضر برای پارک خودرو و اتوبوس هایی که چهار میلیون زائر را طی مدت اربعین به مرز بیاورند ظرفیت داریم و زوار به هر تعداد که با خودروی شخصی به مرزها بیایند، مشکلی از حیث پارکینگ نداریم.

میراحمدی در ادامه یکی از چالش های اصلی در اربعین امسال را گرمای هوا عنوان و تصریح کرد: در همین راستا تقاضا داریم زوار نکات مربوط به پیشگیری از گرمازدگی را به دقت رعایت کنند.

کد خبر 1772416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha