هنر مهمترین ابزار برای معرفی مفاخر است 

شالویی با بیان اینکه با تولیدات نمایشی معرفی دکتر معین و تمامی مفاخرها و آثار آنان امکان پذیر است گفت: هنر مهمترین ابزار برای معرفی مفاخر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، محمود شالویی _ رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور عصر امروز(پنجشنبه، ۲۱ تیر) در مراسم گرامیداشت پنجاه و سومین سالگرد درگذشت استاد دکتر «محمد معین» که با رونمایی از پوستر و فراخوان نخستین جشنواره «ستاره ناهید» در محل آرامگاه دکتر معین در آستانه اشرفیه برگزار شد اظهار کرد: هنر مهمترین ابزار برای معرفی مفاخر است.

وی با بیان اینکه با تولیدات نمایشی معرفی دکتر معین و تمامی مفاخرها و آثار آنان امکان پذیر است گفت: جریان ادبی با تهاجم واژه های بیگانه در معرض آسیب های جدی قرار گرفته است.

شالویی با بیان اینکه دکتر معین شهید فرهنگی، ادبی و علمی است و از این جهت در پاسداشت آن احساس وظیفه کرده است افزود: دکتر معین کاری کرد که ماندگار است زیرا وی از تاریک‌خانه واژه ها نثری ساده و روان را بیرون کشید.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره ناهید آنرا فرصتی برای مطرح کردن زبان فارسی در مجامع بین المللی عنوان کرد و گفت: کشورهای فارسی زبان به دلیل رقص کلمات، شیرینی و شیوایی به زبان فارسی علاقمند هستند.

هنر مهمترین ابزار برای معرفی مفاخر است 

فصل درخشان زندگی دکتر معین استفاده از فرصت ها بود

محمد جلائی_ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان نیز در این مراسم گفت: دکتر محمد معین با همه سختی ها و مشکلات و استفاده درست از فرصت ها توانست چنین نام و یادی را از خود بجا بگذارد.  

وی با تاکید بر اینکه فصل درخشان زندگی دکتر معین استفاده از همین فرصت ها است، افزود: دکتر معین در عمر ۵۰ ساله، اش توانست آثار ارزشمندی به جا گذاشته و خدمت ماندگاری برای ادبیات و زبان ایران به یادگار بگذارد.  

جلائی تصریح کرد: عمر با برکت استاد معین برای همه ما درس زندگی است و می بایست از سرمایه بزرگ خود که همانا عمری که در اختیار ما است، درس بگیریم و به آیندگان بیاموزیم که با عمر کوتاه نیز می توان با یک انتخاب درست در هر امتحانی سربلند باشیم.

هنر مهمترین ابزار برای معرفی مفاخر است 

گفتنی است، فراخوان جشنواره ملی تئاتر ستاره ناهید(جایزه استاد محمد معین) در بخش های ۱-تحقیق و پژوهش، ۲-مسابقه نمایشی نویسی، ۳-مسابقه تئاتر خیابانی و محیطی، ۴-مسابقه تئاتر صحنه ای و در محورهای ۱- پرداختن به زندگی و آثار عالمان و مفاخر فرهنگی و هنری و آثارشان در جامعه و تاثیر گذاری آنان در ساخت فرهنگ جامعه، ۲- بررسی نقش فرهنگی عالمان و مفاخر فرهنگی و هنری و آثارشان در جامعه و تاثیر گذاری آنان در ساخت فرهنگ جامعه، ۳- احیا نقش ماندگار مفاخر فرهنگی و هنری در توسعه فرهنگ ایرانی -اسلامی،  ۴- نقش مفاخر فرهنگی و هنری در تبادلات فرهنگی و تمدنی در جهان اعلام شد که علاقه مندان به پژوهش می توانند چکیده مقالات خود را تا ۲۰ دی ماه، در بخش نمایشنامه نویسی تا ۱۵ آذر، تئاتر خیابانی و محیطی تا ۱۰ دی و مسابقه تئاتر صحنه ای تا ۲۰ دی به دبیرخانه جشنواره به آدرس تهران، خیابان انقلاب، نبش خیابان برادران مظفر جنوبی(صبا)، پژوهشگاه فرهنگ و هنر جهاد دانشگاهی و یا به دبیرخانه استانی، گیلان، آستانه اشرفیه، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستانه اشرفیه ارسال کنند.

کد خبر 1772422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha