انتخابات دلبستگی مردم به نظام اسلامی و دشمن شناسی ایرانیان را نشان داد

امام جمعه شهر پاتاوه با اشاره به اینکه انتخابات دلبستگی مردم به نظام اسلامی و دشمن شناسی ایرانیان را نشان داد، گفت:پیروزی واقعی، رهبر معظم، آحاد مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «سید رحمت الله سیادت» ظهر امروز جمعه (۲۲تیر ماه) در خطبه های نماز جمعه شهر پاتاوه به موضوع تقوا و اینکه امام حسین علیه السلام شریک القرآن است اشاره و اظهار کرد: امام حسین (ع) فرمودند «شما را به تقوای الهی سفارش می‌کنم، هر کس از خدا پروا کند، خداوند تضمین کرده  او را از آنچه نمی‌پسندد، به آنچه می‌پسندد، متحول سازد».

امام جمعه شهر پاتاوه گفت: در زیارت حضرت سیدالشهدا (ع) آمده «السلام علیک یا شریک القرآن» این تعبیر شریک القرآن اشاره اکید بر حدیث متواتر ثقلین و تبیین کننده عدل و قرین بودن اهل البیت (ع) با قرآن است، زیرا که هدایت کامل و نجات از ضلالت در تمسک به هر دو است و با تمسک بر هر دو و بهره‌گیری از هدایت هر دو می‌توان به رستگاری و سعادت کامل دست یافت.

وی ادامه داد: همان طور که قرآن، جامع تورات انجیل و زبور است، در خصوص امام حسین (ع) نیز داریم «السلام علیک یا وارث التورات والنجیل والزبور » این عبارت گویای این است که حضرت امام حسین علیه السلام عصاره همه حقایق الهی و متعلق به همه انسان‌ها است.

حجت الاسلام سیادت افزود: مهجوریت قرآن با شهادت حضرت سیدالشهدا (اتخذ هذا القرآن مهجورا ) سوره فرقان آیه ۳۰ با فقدان پیامبر(ص)، قرآن مهجور می‌شود، با فقدان امام معصوم علیه السلام هم قرآن مهجور می‌شود، مهجور یعنی متروک و عمل نکردن به قرآن را شامل می‌شود.

خطیب نماز جمعه شهر پاتاوه یادآور شد: فلسفه این معجزه این است که نخست نشانه حقانیت الهی بودن قیام ایشان است و دوم همان طور که قرآن همیشگی در تمام زمان‌ها نو و جدید است، درباره آن حضرت هم صادق است و سوم گواهی بر حیات واقعی آن حضرت هم است.

وی در خطبه سیاسی نماز، انتخابات چهاردهم ریاست جمهوری را تجلی دوباره مردم سالاری دینی دانست و گفت: پس از دو دور انتخابات فشرده و رقابتی بیش از ۵۵ میلیون ایرانی با حضور حداکثری و با نشاط به ندای امام خامنه‌ای لبیک گفتند و دشمنان  داخلی و خارجی که با جنگ رسانه ای، مردم را ناامید می‌کردند، به حمدالله موفق نشدند و در این جنگ شکست خوردند.

حجت الاسلام سیادت افزود: نقطه اوج این حماسه را ایرانیان خارج از کشور خلق کردند که به طور مستقیم در آماج حملات بی‌شرمانه عناصر خودفروخته ضد انقلاب قرار داشتند.

امام جمعه شهر پاتاوه نقطه قوت انتخابات را سالم بودن و در کمال امنیت برگزار شدن دانست و یادآور شد: برگزاری سه دوره انتخابات در پنج ماه گذشته با امنیت و آرامش، قدرت  کشور را می‌رساند که همه ناظران داخلی و خارجی را حیرت زده کرد.

وی با اشاره به اینکه انتخابات دلبستگی مردم به نظام اسلامی و دشمن شناسی ایرانیان را نشان داد، اظهار کرد: بی‌تردید در شرایط اقتصادی کشور و تبلیغات شبانه روزی شبکه‌های معاند جلب و جذب مردم و مشارکت بسیار بالای مردم بصیرت و ولایت مداری آنها را نشان می‌دهد.

حجت الاسلام سیادت خاطرنشان کرد: این همه موفقیت تدبیر بی‌نظیر رهبر معظم انقلاب و دولت آیت الله شهید رئیسی است، پیروزی واقعی، رهبر معظم، آحاد مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران است.

امام جمعه پاتاوه به تبعیت از رهبر معظم انقلاب از حضور باشعور مردم، دست‌اندرکاران انتخابات، نیروهای امنیتی، صدا و سیما و تمامی کاندیداهای ریاست جمهوری قدردانی کرد.

وی در بخش دوم خطبه ها با اشاره به اینکه نماز جمعه پاتاوه هفته آخر تیر ماه در صحن امامزاده باباحاجی (ع) برگزار می‌شود، به چگونگی ساخت ضریح این امامزاده گریزی زد و اظهار کرد: ضریح از امروز در مصلی امام هادی علیه السلام، از فردا در روستاهای این بخش جهت زیارت و کمک به هزینه، ده‌ها میلیونی که هیئت امنای امامزاده بدهکار هستند، گردانده می شود.

حجت الاسلام سیادت ادامه داد: روز عاشورا با برگزاری مراسم عزاداری حضرت امام حسین علیه السلام و یاران با وفای آن حضرت، ساعت ۱۶ عصر در محل امامزاده برگزار می‌شود.

امام جمعه شهر پاتاوه یادآور شد: در جلسه‌ای که در دفتر امام جمعه تشکیل شد، مقرر گردید نماز جمعه این بخش به احترام این امامزاده واجب الاحترام در آخرین هفته تیر ماه در محضر امامزاده بابا حاجی علیه السلام برگزار شود.

وی در فراز پایانی خطبه سیاسی نماز با گرامی داشت مناسبت های تاسوعای حسینی(ع)، روز بهزیستی و تامین اجتماعی و گرامی داشت روز دهم  محرم، سالروز شهادت حضرت امام حسین (ع) را تسلیت گفت و سالگرد تاسیس شورای نگهبان را گرامی داشت.

حجت الاسلام سیادت به مناظرات حضرت امام حسین علیه السلام با مخالفین اشاره کرد و گفت: با استناد از قرآن و حدیث نبوی، نظم در هندسه تبیین، استفاده از فن استفهام اقراری، استفاده از استفهام توبیخی، انتقاد نکته سنجانه و دقیق، استفاده از فن مقابله و مقایسه، استفاده از موعظه و استفاده از فن تسجیل، یعنی استفاده از الفاظی که وقوع مطلب را برای مخاطب مسجل و حتمی می‌کند.

کد خبر 1772494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha