مقاومت غزه در پرتو حماسه عاشورا

پیشنمازی ضمن اعلام انزجار از نسل کشی در غزه، گفت: باید از کربلا درس عزت، حماسه و ظلم ستیزی بگیریم چرا که ترویج و تبیین درس ها و عبرت های قیام سیدالشهدا(ع) در کربلا بهترین نسخه برای مقابله با ظلم ظالمان است.

سیده زهرا پیشنمازی- نماینده موسس و عضو هیئت امنا حوزه علمیه حضرت نرجس(س) ساری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام اقامه عزاداری محرم حسینی و با تاکید برعبرت آموزی از درس های قیام عاشورا، اظهار کرد: ملت شایعه پذیر بازیچه دشمن می گردد؛ این درس تاریخ است که ثبت شده و به ما نهیب میزند، اگربیداروهشیارنباشی هرچند رهبرت مولاعلی(ع) وفرمانده ات مالک اشتر باشد معاویه ها و عمرو عاص ها چنان توجیهت می کنند که درنماز لعن برعلی(ع) ودعابرای معاویه میکنی وباخاطری آسوده مولای فضیلت را بامظهر رذالت، حاکمیت معاویه جانمائی کرده ومفتخر خواهی بود. از این رو پرداختن به تبیین حماسه عاشورا وبپاداشتن مراسم سوگواری حضرت ثارالله(ع) والاترین ارزشها به شمار می آید.

وی با بیان اینکه ماه محرم فرصتی برای زدودن غبار تنگ نظری ها ومقابله با سیاست های دروغین ومکر آلود است، گفت: هجرت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) باتمام افراد خانواده به طرف سرزمین نینوا پیام آور یک امر بسیار مهم خواهد بود شیعیان ومحبان اهل بیت(علیهم السلام) با اعتقاد راسخ هر ساله درهرنقطه ای ازکره زمین که هستند به این امر مهم می پردازند، ازتشنگی حضرت علی اصغروتحریم آب میگویند، ازتهاجم وحشیانه به خیام زنان وبانوان می گویند، از درنده خوئی وتاختن اسب ها بر بدن های بی سر درماسه های تفتیده کربلا گفته وناله سر میدهند.

پیشنمازی در ادامه سخنانش به جنایات اسرائیل در غزه و فلسطین اشاره کرد و افزود: عزاداران حسینی در جای جای ایران اسلامی و دیگر نقاط جهان بامردم مظلوم غزه نوحه سرائی میکنند چرا که شیعه بااین تاخت وتازها آشناست؛ اگرهابیل باشی قابیل درمقابلت قدعلم میکند.

وی با بیان اینکه محرم رسانه است برای بیان مظلومیت سیدالشهدا(ع) که برای احیای دین جدش رسول خداحضرت محمد مصطفی(ص) و امربه معروف و نهی از منکر قیام کرد، خاطرنشان شد:تلاش شده در حوزه علمیه نرجس(س) ساری علاوه برپریایی مراسم های روضه و عزاداری خشم و انزجار خود از وقایع غمبار و هولناک درغزه را فریاد بزنیم. چرا که در مکتب حسین (علیه السلام) آموختم سکوت در برابر ظلم یعنی «اثبات نداشتن انسانیت.»

پیشنمازی اضافه کرد: طلاب این مدرسه علمیه در کنار اقامه عزای حسینی یادآورشدند از نسل زینب(س) و فرزندان روح الله(ره) و سید علی خامنه ای(مدظله العالی) هستند و تا بر کندن بنیان‌های آغشته به خون مردم بی‌گناه گنبدبه اصطلاح آهنین دست از پای نخواهند کشید.

وی تاکید کرد: باید از کربلا درس عزت، حماسه و ظلم ستیزی بگیریم چرا که ترویج و تبیین درس ها و عبرت های قیام سیدالشهدا(ع) در کربلا بهترین نسخه برای مقابله با ظلم ظالمان است.

کد خبر 1772529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha