موانع حضور هیأت‌های مذهبی در مساجد باید رفع شود

حجت الاسلام باباخانی با تأکید بر لزوم تعامل و همکاری هیئات مذهبی با مساجد، گفت: موانع حضور هیأت‌های مذهبی در مساجد باید برطرف شود و جمع مومنانه‌ای که برای احیای امر اهل بیت(ع) گرد هم در مسجد جمع می‌شوند، از محیط و ظرفیت معنوی خانه خدا، برای تقویت جریان دینداری و معنویت جامعه بهره برداری کنند.

حجت الاسلام «مجید باباخانی»، در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان بر لزوم  فراهم کردن شور و شعور حسینی در هیأت  مذهبی و مساجد در ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) تاکید و اظهار کرد: امام حسین(ع) مظهر ایستادگی و مقاومت در برابر ظالمان بودند و برای کسانی که خواهان حرکت در مسیر حق و بندگی هستند، الگویی نمونه محسوب می  شوند.

رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی با اشاره به شعار محرم ۱۴۰۳ با عنوان «آزادگان عالم در خیمه حسین‌اند»، بیان کرد: در مسیر زندگی فردی و تمدنی بحث ایستادگی و مقاومت موضوع مهمی است، جامعه ای که نمی خواهد در برابر دشمنان ایستادگی کند، در مسیر تمدنی دچار ذلت ملت می شود، امروز همه عالم از ملت ایران که با تاسی از حضرت سیدالشهدا(ع) مسیر ایستادگی و آزادگی را انتخاب کرده و نامش در دنیا مطرح است، الگوبرداری می کند. بنابراین در زیر پرچم امام حسین(ع) می توان با حفظ اتحاد و انسجام میان امت اسلامی مسیر آزادگی را طی و مجالس حسینی را سرشار از شور و شعور حسینی و معرفت بخشی کرد.

وی ادامه داد: امروز این اتفاقی که در سراسر عالم در بحث مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان و استکبار در حال رخ دادن است و نمونه های آن را در بیداری جوانان اروپا و آمریکا، یمن، فلسطین و لبنان می بینیم، همه مرهون اهتمام به شعار «آزادگان عالم در خیمه امام حسین(ع)»، است که همه در زیر خیمه امام حسین(ع) گرد هم جمع شده اند و برای مبارزه با ظالم و کفر تلاش می کنند.

حجت الاسلام باباخانی بر لزوم تعامل و همکاری میان هیئات مذهبی و مساجد تاکید کرد و گفت: موانع حضور هیأت های مذهبی در مساجد باید برطرف شود و اهالی مسجد با سعه صدر، مسجد را تنها یک مکان نبینند، بلکه به عنوان خانه خدا و مرکز فرهنگی یک محله و منطقه بدانند و نیروی انسانی و جمع مومنانه‌ای که برای احیای امر اهل بیت(ع) گرد هم در مسجد جمع می شوند، از محیط و ظرفیت معنوی خانه خدا، برای تقویت جریان دینداری و معنویت جامعه بهره برداری کنند.

رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی خاطرنشان کرد: ضرورت دارد فعالان هیئات مذهبی برای احیا، تقویت و رونق برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی از ظرفیت مساجد استفاده بهتر داشته باشند و برای تقویت دینداری و معنویت تلاش کنند.

کد خبر 1772536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha