شور و شعور حسینی در عزاداری بچه‌های مساجد بندرعباس

کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» شهرک توحید بندرعباس با راه‌اندازی هیات‌های نوجوانان و جوانان و مراسم ویژه «چهل شب، چهل منزل» توانسته گام موثری در ترویج فرهنگ عاشورایی و تلفیق شور و شعور حسینی بردارد.

خبرگزاری شبستان_ استان هرمزگان: مسجد صاحب الزمان شهرک توحید به عنوان یک مسجد طراز اسلامی جمع کثیری از نوجوانان و جوانان مسجدی را دور هم گرد آورده تا بتواند رسالت اصلی خود را به عنوان «مسجد، کانون نشاط» عملیاتی کند.

این مسجد با برگزاری ویژه برنامه‌هایی همچون راه اندازی هیات‌های نوجوانان و نوجوان و برگزاری چهل شب، چهل منزل توانسته جوانان زیادی را جذب مسجد کند.


از دل مسجد صاحب الزمان شهرک توحید بندرعباس، کانون تخصصی گروه سرود استان هرمزگان هم حالا حرفی برای گفتن دارد و توانسته در مسابقات استانی و کشوری صاحب مقام هایی شود.

علی پوته - مدیر کانون منتظران ظهور مسجد صاحب الزمان شهرک توحید بندرعباس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: برای ایام محرم یکسری برنامه های عزاداری ویژه عموم و یکسری ویژه نوجوانان در نظر گرفته شده است، در عزاداری عمومی بعد از نماز مغرب و عشا عزاداری سنتی «نوحه نشسته» در محل مسجد برگزار می‌شود.

راه‌اندازی هیات ویژه نوجوانان 
پوته از برگزاری دسته سینه‌زنی و زنجیرزنی ویژه نوجوانان در محوطه مسجد خبر داد و گفت: در این مراسم یکی دو نفر پیرغلام حسینی در صف اول هستند و بقیه جلسه عزاداری با محوریت جوانان و نوجوانان برگزار می‌شود. 


وی از حضور پرشور دهه هشتادی ها و نودی ها در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) خبر داد و افزود: در هیات نوجوانان مسجد، هر شب یک نوجوان بعد از قرائت سوره ای از قرآن به صورت حفظ و زیارت عاشورا، مدیحه سرایی می‌کند و بقیه افراد همراهی می‌کنند.

چهل شب، چهل منزل
مدیر کانون فرهنگی هنری منتظران ظهور شهرک توحید گفت: در شام غریبان حسینی تمامی حسینیه ها و مساجد در شهرک توحید برای عزاداری درب مسجد صاحب الزمان(عج) تجمع می کنند، دو موکب بزرگ هم در این ایام برای پذیرایی از عزاداران راه اندازی می‌شود.


پوته از برگزاری مراسم «چهل شب، چهل منزل» در بندرعباس خبر داد و گفت: از اول محرم تا اربعین حسینی هر شب در یک منزل از اهالی شهرک توحید زیارت عاشورا قرائت و پذیرایی انجام می‌شود.

مسجد، کانون نشاط
امسال در قالب «مسجد، کانون نشاط» افتتاحیه کلاس های اوقات فراغت را با حضور مسئولان برگزار کردیم و اختتامیه آن هم در شهریورماه پیش بینی شده است.


مدیر کانون منتظران ظهور با بیان اینکه برای پسران کلاس های قرائت قرآن، احکام، دوره تربیت مربی طرح «چهره به چهره» و آموزش مکبری و اذان و برای خواهران کلاس های قرآن، دوره تربیت مربی طرح «چهره به چهره»، احکام، خیاطی، گلدوزی و ساخت گل چینی برگزار می شود، گفت: هم برای خواهران و هم برای برادران آموزش‌های سرود گذاشته شده است؛ استقبال نوجوانان مسجد از همه کلاس ها به ویژه کلاس های قرآن بسیار زیاد است.


پوته از حضور ۱۵۰ تا ۲۰۰ نوجوان در مسجد صاحب الزمان خبر داد و گفت: برای جذب بچه ها به مسجد اردوی جذب برای خواهران و هم برای برادران برگزار کردیم؛ برای تثبیت حضور بچه ها در مسجد هم دو اردوی دیگر پیش‌بینی شده است.

تولید ۱۵ سرود توسط گروه سرود پیروان مهدی(عج)
پوته ویژگی شاخص کانون فرهنگی هنری منتظران ظهور شهرک توحید را وجود گروه سرود پیروان مهدی(عج) عنوان کرد و گفت: این گروه سرود تاکنون ۱۵ سرود تولیدی داشته اند که روی آنتن رسانه ملی هم رفته است، گروه سرود خواهران این کانون هم تاکنون دو سرود تولید و اجرا داشته اند.

کد خبر 1772549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha