۲۴ تیرماه آخرین مهلت نوبت گیری جهش تحصیلی

محمدی گفت: آخرین مهلت نوبت گیری جهش تحصیلی برای دانش آموزان دوره ابتدایی روز یکشنبه ۲۴ تیرماه است.

طالب محمدی رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان اظهار کرد: آخرین مهلت نوبت‌گیری جهش تحصیلی برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی روز یکشنبه ۲۴ تیرماه است.

وی بیان کرد: متقاضیان جهش تحصیلی توجه نمایند که فقط در این بازه زمانی امکان نوبت گیری وجود دارد و پس از اتمام این مهلت، سامانه نوبت گیری غیرفعال خواهد شد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان گفت: باهدف جلوگیری از تضیع حقوق دانش آموزان متقاضی جهش تحصیلی که  پرونده ی آنان در کمیسیون خاص منطقه/استان و یا موارد مشابه دیگر با مشکل مواجه شده است ، مقرر شد در روز یکشنبه ۲۴ تیرماه جاری (صرفاً همان روز) نوبت گیری مجددا فعال شد.

محمدی افزود: پس از انجام مراحل توسط مدیرمدرسه، والدین اقدام به نوبت گیری می کنند و هزینه رزرو نوبت مبلغ ۱۸۰هزارتومان است.

وی با اشاره به اینکه ارزیابی دانش آموزان متقاضی جهش تحصیلی توسط افراد مجرب ومتخصص انجام می شود، افزود: چهار پایگاه تخصصی در مراکز جامع سنجش شهرستان های سنندج، قروه، سقز و کامیاران برای اجرای این برنامه در استان اختصاص یافته است.

وی عنوان کرد: ارزیابی دانش آموزان متقاضی جهش از پایه های اول به سوم، دوم به چهارم، سوم به پنجم وچهارم به ششم انجام می شود.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان افزود: در این برنامه به دانش آموزان اجازه داده می شود با رعایت اصل مساوات در آموزش و با توجه به استعداد خود برنامه‌های درسی و آموزشی را با سرعت بیشتر از معمول در سنین پایین‌تر طی کنند.

محمدی تصریح کرد: جهش تحصیلی فرآیندی است که باید همه جانبه به آن نگریست و خانواده ها علاوه بر هوش و استعداد فرزندان خود، باید توانایی‌های فردی، اجتماعی و روحیات آنان را هم در نظر بگیرند و با آگاهی کامل تصمیم‌گیری کنند.

وی با بیان اینکه اغلب صاحب نظران تعلیم وتربیت موافق جهش تحصیلی بی رویه کارشناسی نیستند، از والدین تقاضا کرد با در نظر گرفتن تأثیرات ذهنی وروانی جهش تحصیلی بر رشد وپیشرفت تحصیلی فرزندانشان تصمیم گیری مناسبی داشته باشند.

گفتنی است؛ برنامه جهش تحصیلی از ۱۵ اردیبهشت ماه آغاز وتا پایان خردادماه جاری با ثبت نام ۸۹ دانش آموز دوره ابتدایی استان ادامه داشت.

کد خبر 1772605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha