شور حسینی در بیش از ۳ هزار مسجد و حسینیه استان مرکزی

حجت الاسلام محمدی گفت: شور حسینی در بیش از ۳۰۰۰ هزار مسجد و حسینه شهری و روستایی استان مرکزی برپاست.

حجت الاسلام بهزاد محمدی، ضمن تسلیت ایام شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش به برگزاری مراسم عزاداری در سراسر استان مرکزی اشاره کرد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک، گفت: باردیگر شور حسینی در بیش از ۳۰۰۰ هزار مسجد و حسینه در استان مرکزی برپاست.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، افزود: با تاسی از قاری بر نیزه حضرت سیدالشهدا علیه الاسلام، امسال تلاوت، تدبر و تفسیر ۱۰ فراز از آیات قرآن در هئیت های استان مرکزی انجام خواهد پذیرفت.

وی با بیان اینکه محور گفتمانی محرم؛ مقاومت سیدالشهدا علیه الاسلام میباشد؛ اظهار داشت: این مهم توسط وعاظ بیان و شرح  داده خواهد شد.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به اینکه باردیگر شور حسینی در بیش از ۳۰۰۰ هزار مسجد و حسینه در استان مرکزی برپاست، ادامه داد: هیئات مذهبی استان با برپایی تکیه ها و خیمه های عزای سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به عزاداری و سینه زنی در غم شهادت امام حسین(ع) و یاران با وفایش می پردازند.

"آزادگان عالم در خیمه حسین اند"

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در ادامه با اشاره به اینکه "آزادگان عالم در خیمه حسین اند" شعاری است که  با مشورت پیرغلامان و جوانان و ستایشگران و مسئولین هییات مذهبی به عنوان شعار محوری امسال محرم انتخاب گردیده است، گفت: قریب به ۱۵۰۰ مبلغ و مبلغه در تبیین مکتب حسینی نقش ایفادخواهند کرد.

حجت الاسلام محمدی همچنین اضافه کرد: مواکب و ایستگاه های صلواتی با افزایش  قابل توجه ای  با نقش آفرینی نوجوانان و جوانان استان در محلات  و معابر مختلف در حال شور آفرینی و عرض ارادت به ساحت مقدس آبی عبدالله علیه السلام هستن.

 وی احداث حسینه کودک در هیئت برای انتقال مفاهیم عاشورایی در کنار تکیه ها برای کودکان را از جمله تلاش های خادمین حسینی دانست و اظهار داشت: برای ابراز محبت به خاندان اهل بیت و شکوه شعار حسینی تجمع هیئت مذهبی در تاسوعا و عاشورا را شاهد خواهیم بود.

این مقام مسئول اظهار داشت: اجتماع دختران نو نهال با عنوان اجتماع سه ساله های حسینی در سوم محرم، مراسم شیرخوارگان حسینی و جوانان حسینی از دیگر برنامه های دهه اول محرم است.

حجت الاسلام محمدی ادامه داد: بار دیگر  با شکوه وجلال بیشتری بانوان استان ابراز محبت به خاندان اهل بیت را در منازل خود با عنوان  هرخانه  یک حرم را به منصه ظهور خواهند رساند.

کد خبر 1772619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha