کانون فرهنگی هنری کمیل مجری خدمت‌رسانی به عزاداران حسینی است

کانون فرهنگی هنری کمیل طی دهه نخست محرم با برپایی موکب های خدمت رسانی در عرصه های چون طبخ و توزیع غذای نذری، توزیع بسته های کمک معیشتی و ارائه خدماتی چون کفاشی همراه عزادران حسینی است.

خبرگزاری شبستان_ خرم آباد؛  جوانان بروجردی در قالب کانون فرهنگی هنری کمیل و موکب جوانان بروجرد سالهاست که عزم خود را برای خدمت به عزاداران حسینی در بروجرد و  زائران حسینی در اربعین حسینی جزم کرده و در این عرصه ایثارگرانه تلاش می کنند.

جوانانی دارای توانمندی های علمی بالا که درعرصه های مختلف چون تولید، اشتغال، دستگیری از نیازمندان، حمایت از ایتام و... سال های طولانی است که بی منت تلاش می کنند.

این گروه از جوانان بروجرد با شروع ماه عزاداری حسینی محرم خیمه های عزاداری را در بروجرد برپا می کنند و علاوه بر برگزاری مراسم عزاداری حسینی، برگزاری نشست های بصیرت افزایی، در راستای خدمت رسانی به مردم، تهیه و توزیع غذای گرم، حمایت از نیازمندان و برپایی موکب های خدمت رسان می کوشند.

با شروع ایام اربعین حسینی هم با استقرار در عمود ۹۷۴ که هم اکنون حسینیه بروجردی ها در این مکان در حال ساخت است، موکب خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی را علم می کنند.

موکب جوانان بروجرد، علاوه بر اسکان و تهیه غذای گرم برا زائران خدمات گسترده ای چون خیاطی، کفاشی و... را نیز به مردم ارائه می دهد و به دلیل تنوع خدمات از جمله موکب های است که هر ساله مورد استقبال گسترده زائران اربعین حسینی قرار می گیرد.

حسین اصالت پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، با اشاره به برنامه های کانون فرهنگی هنری کمیل و موکب جوانان بروجرد در دهه نخست محرم، افزود: به صورت مداوم مراسم عزاداری حسینی، نشست های بصیرت افزایی و برنامه های قرآنی کانون فرهنگی هنری مسجد برگزار می شود.

مدیرموکب مردمی جوانان بروجرد افزود: به همت اعضای موکب جوانان بروجرد چایخانه حضرت رضا (ع) در مراسم دهه اول محرم در شهر بروجرد راه اندازی شده است.

وی افزود: همچنین تعداد چهار ایستگاه صلواتی طی دهه نخست محرم در خیابان های خیابان یادبود قهوه اصالت، میدان تهنیت رایت الرقیه، بحرالعلوم رقیه خاتون و جعفری شهید چارلنگ شهر بروجرد راه اندازی شده است.

کانون فرهنگی هنری کمیل مجری خدمت‌رسانی به عزاداران حسینی است

مدیرکانون فرهنگی هنری کمیل ادامه داد:  همچنین سقاخانه سنتی جنب مسجد  النبی بروجرد راه اندازی شده است.

اصالت پور از طبخ و توزیع غذای نذری در طول دهه نخست محرم خبرداد وافزود: این طرح با مشارکت مردم، خیرین و موکب مردمی جوانان بروجرد اجرایی می شود.

وی در ادامه با اشاره به شناسایی خانواده های نیازمند و حمایت از این افراد در مناسب های مختلف، ادامه داد: طی دهه نخست محرم ۲۵۰ بسته غذایی بین نیازمندان توزیع می شود.

اصالت پور اذعان داشت: همچنین با تهیه شابلون، شعار محرم ۱۴۰۳ و رنگ روی خودرو های متقاضی حک می شود.

کانون فرهنگی هنری کمیل مجری خدمت‌رسانی به عزاداران حسینی است

وی از ارائه خدمات مختلف به مردم در ایستگاه های خدمت رسان جوانان بروجرد خبرداد و افزود: از جمله خدمات این موکب ها ارائه خدمات کفاشی به عزاداران حسینی است.

مدیرموکب مردمی جوانان بروجرد اظهار کرد: راه اندازی چند ایستگاه سیار جهت طرح هدیه آجر ۱۱۰ هزار تومانی برای ساخت حسینیه آیت الله بروجردی در کربلای معلی عمود ۹۷۴ از دیگر فعالیت های این موکب و کانون فرهنگی هنری کمیل در طول دهه نخست محرم است.

فعالیت موکب خدمت رسان جوانان بروجرد هر ساله از ابتدای ماه محرم الحرام در راستای میزبانی شایسته از محبان خاندان عصمت و طهارت (ع)  آغاز و تا عاشورای حسینی ادامه خواهد داشت.

کد خبر 1772622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha