انجمن «امام حسین (ع)»، مرکز ترویج آموزه‌های تشیع در «ادمونتون» کانادا

انجمن یا حسینه «امام حسین (ع)» یک مرکز اسلامی شیعه است که توسط پیروان اهل بیت علیهم السلام در «ادمونتون» کانادا تاسیس شده و هدف آن ترویج آموزه‌های تشیع در این منطقه و ارسال آن به سراسر جهان است.

خبرگزاری شبستان، گروه بین‌الملل: انجمن یا حسینه «امام حسین (ع)» یک مرکز اسلامی شیعه است که توسط پیروان اهل بیت علیهم السلام در «ادمونتون» کانادا تاسیس شده است.

 جامعه اسلامی ادمونتون که تعداد زیادی از آنها را ایرانی‌ها تشکیل می‌دهند از سال‌ها پیش با برپایی دعاها و برنامه‌های هفتگی برای مناسبت‌های اسلامی مانند ماه مبارک رمضان، محرم و صفر در منازل یا سالن‌های اجتماع، مناسک و سنت‌های مذهبی را برگزار می‌کردند.

با افزایش مشارکت اعضای جامعه در مناسک و مراسم مذهبی، اعضای جامعه اسلامی ادمونتون تصمیم گرفتند یک مرکز اسلامی شیعیان را به عنوان حسینیه تاسیس کنند تا امکانات اولیه برای برگزاری نماز و مراسم اسلامی و مذهبی فراهم شود.

در پی اتخاذ این تصمیم، پس از مدت‌ها ارتباط و مذاکره خادمان اهل بیت(ع)، اساسنامه و آیین نامه‌ای تدوین شد و اعضای هیئت مدیره در مجمع عمومی انتخاب شدند.

طبق این آیین‌نامه، مرکز اسلامی امام حسین (ع) از آموزه‌ها و احکام اسلامی مطابق با مکتب شیعه اثنی اشعری (جعفری) حمایت می‌کند و آنها را گسترش می‌دهد.

این حسینیه همچنین برنامه های مذهبی، فرهنگی و تربیتی را با پیروی از علمای شیعه برای ادامه فعالیت‌های مذهبی در ادمونتون اجرایی می‌کند و گسترش می دهد.

فعالیت‌های این حسینه شامل آموزش قرآن، قرائت و تفسیر و همچنین معارف اسلامی برای گروه های سنی مختلف است.

حسینیه «امام حسین (ع)» قصد دارد به طور مستمر با سایر موسسه‌های  مذهبی در ادمونتون و سایر شهرهای کانادا همکاری کند.

این انجمن یا حسینیه یک موسسه خیریه و غیرانتفاعی است و همه برنامه‌های آن از طریق کمک‌ها و فعالیت‌های داوطلبانه پیروان اهل بیت (ع) حمایت می‌شود.

مرکز اسلامی «امام حسین (ع)» هیچ گونه وابستگی سیاسی، اجتماعی و مالی به هیچ سازمانی ندارد.

این حسینیه از همه مسلمانان و عاشقان اهل بیت (ع) که مایل به حمایت از گروه‌های اسلامی شیعه هستند، می‌خواهد تا این مرکز را برای رسیدن به اهداف خود که گسترش ارزش‌های مذهبی و اسلامی است، یاری کنند.

کد خبر 1772763

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha